Impingatorul GIURGIU 2 la Linz/Austria, 23.05.1988 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Impingatorul GIURGIU 2 (1985-2003)
A fost construit in 1985 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Giurgiu.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii, inclusiv in voiaje internationale pana la Regensburg.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 a fost transferat in patrimoniul NFR Drobeta.
Dupa jumatatea anilor ’90 a fost scos din exploatare, din motive pe care nu le cunosc.
In cursul anului 2003, a ajuns in componenta unui convoi de barje la Constanta, dupa care a fost dus in dana 88 ce apartine Tomini Trading Constanta, unde a fost dezmembrat.
La Tomini trading a ajuns intr-o stare deplorabila: cabina de comanda nu mai avea usi si geamuri, iar cele 2 cosuri erau scoase si aruncate undeva in spatele comenzii.
Impingatorul GIURGIU 2 la Tomini Trading Constanta, 2003 – foto: Tomini Trading Constanta
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,64 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,8 m
– deplasament maxim: 388 t
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare; acestea actionau doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– bunker combustibil: 42 t
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare a cate 75 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Ultimele Comentarii