Impingatorul MERCUR 104 in Austria, 11.04.2019 – © www.binnenschifferforum.de / danubenews
Impingatorul MERCUR 104
A fost construit in 1982 la Wroclawska Stocznia Reczna, Wroclav/Polonia pentru CSPL / Cehoslovacia, numele original fiind TR 711.
A fost folosit pe Elba, fiind inregistrat la Praga.
In 2000 a fost vandut Dunaj Petrol Trade, Komarno / Slovacia. Numele i-a fost schimbat in DPT TR 702, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel slovac. Impingatorul a fost folosit pe Dunare.
In 2015 a fost vandut Navrom Galati.
A fost dus la Santierul Naval din Bratislava, unde a intrat intr-un amplu proces de modernizare. Pe impingator s-a schimbat cam totul; au fost inlocuite vechile motoare cu unele noi, au fost inlocuite echipamentele de navigatie si reamenajate interioarele.
A fost vopsit in culorile specifice Navrom Galati: corpul in rosu, suprastructura in alb. Numele i-a fost schimbat in MERCUR 104, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel romanesc.
Modernizarea impingatorului MERCUR 104 s-a finalizat in luna august 2016.
Portul de inregistrare este Galati.
Este folosit si in prezent (2024), alaturi de inca 3 nave de acelasi tip, pe Dunarea superioara (de la Belgrad in sus), la linie si manevre, preluand barjele aduse cu impingatoarele de linie mai mari – MERCUR seria 200, respectiv MERCUR seria 300 si transportandu-le, mai departe, catre destinatii de pe cursul superior al Dunarii.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 22,56 m, latime: 8,90 m, pescaj maxim: 1,20 m
– deplasament: 26,53 t
– ENI: 33001366
– MMSI: 264163285
– Call Sign: YP3285
– propulsia originala: 2 motoare Wola, a cate 385 CP fiecare / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2016, cu 2 motoare noi, MAN, model D2842 LE 412, a cate 800 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2016, cu 2 reductoare-inversoare noi, model Reintjes WAF 350
– dotat cu 2 elice din aliaj, 5 pale, in duza fixa
– dotat cu 2 pene de carma, cu actionare hidraulica, cate una pe fiecare elice
– 2 diesel-generatore / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2016 cu 2 noi diesel-generatoare Deutz, model BF4M 2012C
– bunker combustibil: 16,8 t
– dotat cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova
Ultimele Comentarii