Cargou de 2400 tdw in portul Constanta, anii ’80 (greu de spus daca e TURDA sau o alta nava sora)
Cargoul TURDA / ADRIA (1977-1998)
A fost construit la Santierul Naval Drobera Turnu Severin, numar de santier 31112, fiind livrat in Navrom Constanta in cursul lunii decembrie 1977.
A ramas la Navrom si dupa 1990, an in care a fost reorganizata compania Navrom in cele 3 companii: Petromin, Romline si Navrom.
Incepand cu data de 8.05.1995 a fost inchiriat (contract de bare boat) Grup 3 Shipping srl Constanta.
Ca si alte “companii private” de acest gen, si Grup 3 Shipping s-a imprumutat la Bancorex, pentru repararea/retehnologizare navelor, lucru care, normal, nu s-a intamplat.
A urmat scenariul “clasic”, cu acumulare de datorii, lucru care a determinat Navrom sa retraga cargourile inchiriate acestei “companii” in prima parte a anului 1997.
In urma Grup 3 Shipping a ramas o “gaura” la Bancorex de 167.671 USD ( http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf)…
Incepand cu data de 15.03.1997, cargoul TURDA a fost inchiriat (contract de bare boat) SC Donau Sea Link SA constanta. Numele i-a fost schimbat in ADRIA, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
La data de 22.02.1998, in timp ce se afla in largul coastelor marocane, in sala masini a izbucnit un incendiu urmat de o explozie. Trei membri ai echipajului si-au pierdut viata in urma exploziei, ceilalti 13 fiind salvati.
Incendiul s-a propagat rapid la tot castelul cargoului. Vremea nefavorabila (vant puternic, mare agitata) a purtat cargoul in deriva, acesta fiind recuperat abia in cursul zilei de 24.02.1998, cand a fost remorcat catre portul spaniol Cadiz. A ajuns la Cadiz la data de 26.02.1998, incendiul fiind lichidat aici in totalitate.
Atat sala masini cat si intregul castel al cargoului au fost complet distruse. Initial s-a pus problema remorcarii cargoului pana la Revenna /Italia, destinatia la care ar fi trebui sa fie descarcata marfa. Deoarece un voiaj al cargoului, chiar si remorcat, nu ar fi fost sigur, la data de 17.03.1998 s-a luat hotararea transbordarii incarcaturii pe un alt cargou, care sa o duca la destinatia finala.
Pagubele au depasit valoarea la care era asigurat cargoul, asa ca acesta a fost declarat Total Loss, fiind vandut, la data de 21.04.1998, unei firme locale, din Cadiz, pentru a fi dezmembrat.
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 88,60 m, latime: 12,79 m, pescaj: 5,30 m
– IMO: 7731713
– Call sign: YQGI
– 2.400 tdw/ 1.969 Gt
– propulsat de un motor licenta Sulzer, model 8TAD36, fabricat la Zaklady Urzadzen Technicznych “Zgoda” S.A. – Swietochlowice, ce dezvolta 2.080 CP.
– viteza maxima: 12,7 Nd
– bunker combustibil: 170 tone
– echipat cu 3 diesel generatoare a cate 150 KW 400 V, 50 Hz CA fiecare
– 3 magazii, 3 bigi a cate 5 t SWL, actionate de cate 2 vinciuri fiecare
– putea lua la bord pana la 42 de containere, iar pe punte putea incarca pana la 200 tone de cherestea
Ultimele Comentarii