Impingatorul MERCUR 101 la Korneuburg/Austria, 4.11.2013 – foto: www.binnenschifferforum.de / DANIEL-WIEN
Impingatorul MERCUR 101
A fost construit in 1980 la Wroclawska Stocznia Reczna, Wroclav/Polonia pentru CSPL / Cehoslovacia, numele original fiind TR-707.
A fost folosit pe Elba, fiind inregistrat la Praga / Cehia.
In 1998 a fost vandut Admiralitás Kft, Szeged / Ungaria. Numele i-a fost schimbat in FLORA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel maghiar.
In 2005 a fost vandut Alsótiszai Hajózási Kft, Szeged / Ungaria. A continuat sa fie folosit cu acelasi nume si tot sub pavilion maghiar.
In 2011 a fost vandut Navrom Galati, impreuna cu nava sora – ENIKO.
Ambele au fost remorcate pana la Drobeta Turnu Severin, fiind apoi ancorate alaturi de alte nave scoase din exploatare, aflate in parcul rece.
In cursul lunii octombrie 2012, ambele au fost remorcate pana la Santierul Naval din Bratislava, unde au intrat intr-un amplu proces de modernizare. Pe cele 2 impingatoare s-a schimbat cam totul; au fost inlocuite vechile motoare cu unele noi, au fost inlocuite echipamentele de navigatie si reamenajate interioarele.
Au fost vopsite in culorile specifice Navrom Galati: corpul in rosu, suprastructura in alb.
Modernizarea impingatorului FLORA s-a finalizat in luna august 2013. Numele i-a fost schimbat in MERCUR 101, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel romanesc.
Portul de inregistrare este Galati.
Este folosit si in prezent (2024), alaturi de inca 3 nave de acelasi tip, pe Dunarea superioara (de la Belgrad in sus), la linie si manevre, preluand barjele aduse cu impingatoarele de linie mai mari – MERCUR seria 200, respectiv MERCUR seria 300 si transportandu-le, mai departe, catre destinatii de pe cursul superior al Dunarii.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 23,10 m, latime: 8,90 m, pescaj maxim: 1,20 m
– deplasament: 26,53 t
– ENI: 08601698
– MMSI: 264163186
– Call Sign: YP3186
– propulsia originala: 2 motoare Wola, a cate 385 CP fiecare / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2013, cu 2 motoare noi, MAN, model D2842 LE 412, a cate 800 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2013, cu 2 reductoare-inversoare noi, model Reintjes WAF 350
– dotat cu 2 elice din aliaj, 5 pale, in duza fixa
– dotat cu 2 pene de carma, cu actionare hidraulica, cate una pe fiecare elice
– 2 diesel-generatore / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2013 cu 2 noi diesel-generatoare Deutz, model BF4M 2012C
– bunker combustibil: 16,8 t
– dotat cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova
Ultimele Comentarii