Impingatorul GIURGIU 9 la Galati, pe Siret, 19.08.2007 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul GIURGIU 9 / BURU
A fost construit in 1986 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Giurgiu Nav.
La Giurgiu Nav a fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la sfarsitul anilor ’90.
In 2005 a fost vandut M&P Nav Galati, impreuna cu impingatorul POSADA. Intre 2005 si 2007 le-am vazut de multe ori pe amandoua stationate pe raul Siret, aproape de varsarea acestuia in Dunare.
Dupa falimentul M&P Nav, impingatorul GIURGIU 9 a a juns in proprietatea SC Motor Oil srl Galati. La sfarsitul anului 2008- inceputul anului 2009 a fost implicat in contrabanda cu motorina provenita din Republica Moldova si Ucraina: impingatorul plimba o barja goala pe Dunare, naviga in aval, pana la Girgiulesti sau pana in Ucraina, cu tancurile de combustibil aproape goale, acolo facea plinul, dupa care se intorcea pana la Chiscani, unde motorina era incarcata in cisterne si transportata la benzinarii din zona Moldovei.
Vinovat a fost gasit chiar administratorul SC Motor Oil srl.
Ulterior a fost vandut SC Danubtrans srl Smardan. In 2012 a fost vopsit in culorile specifice Danubtrans: corpul in albastru, suprastructura in alb.
In prezent este folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
Impingatorul GIURGIU 9 plimband o barja goala, drept paravan pentru contrabanda cu motorina, Galati, 14.12.2008 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,64 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000479
– MMSI: 264162108
– Call sign: YP2108
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca
Impingatorul GIURGIU 9 in parcul rece al Danubtrans Smardan, de la intrarea pe Canalul Macin, 29.01.2011- foto: Cristian Munteanu
Impingatorul BURU (ex GIURGIU 9) la Silistra, 29.10.2019 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Ultimele Comentarii