Bacul 364
A fost construit in anii ’80 la Santierul Naval Oltenita pentru marina militara.
Initial a intrat in componenta Batalionul Nave Treceri Fluviale in garnizoana Turnu Magurele.
In perioada 03.09-05.10.2001, Batalionul Nave Treceri Fluviale se disloca din garnizoana Turnu Magurele, de la km. fluvial 600, in garnizoana Braila, la km fluvial 176 (Port Militar Braila), parcurgand o perioada de reorganizare.
Din iulie 2002, Batalionul Nave Treceri Fluviale intra in componenta Brigazii 10 Geniu.
Bacul 364 face parte din categoria asa numitelor “bacuri mari”, de 300 tone, tip MLC 300, tip catamaran.
In perioada august-octombrie 2011 a fost inchiriat Navrom Bac Galati, impreuna cu nava sora 362, fiind folosite pe relatia Galati – I.C. Bratianu (fost 23 August, fost Zaclau) pentru transportul auto si de persoane.
Inchirierea celor doua bacuri a fost necesara pentru a suplini absenta bacului OLTISORU 2, detasat la trecerea bac dintre Calarasi si Silistra.
Cateva informatii despre bac:
– lungime: 51,6 m, latime: 20,2 m, pescaj maxim: 1,5 m
– propulsia este asigurata de catre 2 motoare MB836 Db, licenta Maybach, fabricate de Uzinele 23 August, Bucuresti, a cate 420 CP fiecare
– reductoare-inversoare licenta RENK fabricate la ICM Resita
– 2 elice, 4 pale fiecare
– 2 diesel-generatoare a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz fiecare, actionate de catre 2 motoare D110, 65 CP la 1500 rpm, fabricate ex UTB Brasov
– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti
Ultimele Comentarii