Impingatorul GIURGIU 12 la Regensburg, 1991 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Impingatorul GIURGIU 12
A fost construit in 1987 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii, inclusiv in voiaje internationale pana la Regensburg.
La data de 7.03.1998, in timp ce stationa in portul Contsnata Sud-Agigea, un puternic incendiu s-a declansat in sala masini. Cauza incendiului a fost un scurtcircuit.
Sala masini a fost distrusa in totalitate. Incendiul a fost lichidat inainte de a distruge toata nava.
Impingatorul GIURGIU 12 a fost apoi remorcat si dus la Giurgiu, pe Canalul Plantelor, alaturi de alte epave ale Giurgiu Nav. Nu a mai fost reparat niciodata.
A ramas pe Canalul Plantelor la Giurgiu pana in 2010, cand a fost dezmembrat, alaturi de majoritatea epavelor aflate acolo de ani buni.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,64 m, latime: 10,09 m, pescaj maxim: 1,70 m
– deplasament maxim: 389 t
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel, 4 pale.
– bunker motorina: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 1 x 88 KW, 380 V, 50 Hz CA (D120-Timpuri Noi), 1 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA (Raba-Roman Brasov) si 1 x 28 KW, 380 v, 50 Hz CA (D107 – Tractorul Brasov)
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Ultimele Comentarii