Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul HAMBURG GLORY (ex ODOBESTI) in probe pe Dunare, la Braila, in cursul anului 2000 – foto: Santierul Naval Braila

Cargoul ODOBESTI

Constructia sa a inceput la data de 11.06.1988 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1323. A fost lansat la apa la data de 4.10.1990.
Desi aproape finalizat in 1994, nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa-l preia, asa ca, nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Era un nou tip de cargou ce urma sa intre in dotarea flotei noastre maritime comerciale. Proiectul care a stat la baza constructiei acestui cargou era unul folosit pentru o serie de cargouri construite pentru China, incepand cu 1986. Spre deosebire de proiectul construit pentru China, cargoul ODOBESTI avea corpul ceva mai lung, pescajul putin mai mare, tonajul mai mare, iar bigile fusesera inlocuite cu cranice.
Desi din serie ar fi trebuit sa faca parte mai multe astfel de cargouri al caror nume incepea cu litera “O”, doar cargoul ODOBESTI a fost finalizat. Alte cateva nave ale seriei au plecat remorcate in Turcia, la stadiul de corp de nava, fiind finalizate acolo dupa un alt proiect.
Santierul Naval Braila a reusit sa gaseasca un cumparator abia in 2000. Cargoul a fost finalizat in cursul anului 2000 si vandut turcilor de la Adriyatik Gemi Isletmeciligi.
Numele i-a fost schimbat in HAMBURG GLORY, pavilionul arborat fiind schimbat cel maltez. Sub acest nume a efectuat probele pe Dunare si pe Marea Neagra.
Apoi, in cursul lunii septembrie 2000, a fost revandut turcilor de la Bora Denizcilik, care mai detineau si alte cargouri preluate de Braila. Numele i-a fost schimbat in MISTRAL, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel turcesc.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MISTRAL (ex ODOBESTI) la Galati, 6.05.2015 – foto: Paul Ionescu

De-a lungul timpului a trecut pe la diverse companii, majoritatea turcesti, si a purtat urmatoarele nume:
– MISTRAL (09.2000 – 07.2018)
– ADELA (07.2018 – 04.2021)
– T-STAR (04.2021 – 06.2022)
– SUNDRY (06.2022 – prezent)

In cursul anului 2017 s-a renuntat la 3 din cele 4 cranici, iar in cursul anului 2019 s-a renuntat si la ultima (cea din fata cabinelor).
Cargoul este activ si in prezent (2024), fiind operat de catre Sea Pioneer Denizcilik, Istanbul, pavilionul arborat fiind cel panamez.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SUNDRY (ex ODOBESTI) la Galati, 7.05.2024 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 125,99 m, latime: 16,40 m, pescaj: 6,84 m
– IMO: 9045651
– 7.321 tdw/ 5.469 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model 6L40/54, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 3.750 CP
– viteza maxima: 13 Nd
– 3 diesel generatoare: 2 x 450 KW, 400 V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400 V 50 HZ CA
– 3 magazii, 4 cranice a cate 5 t SWL fiecare
– capacitate containere: 120 teu

Contributors