Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BOCSA 4 la Passau/Germania, 10.03.1991 – © www.binnenschifferforum.de/danubenews

Impingatorul BOCSA 4 (1985-2010)

A fost construit in 1985 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom a ramas in patrimoniul Giurgiu Nav.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii, inclusiv in voiaje internationale pana la Regensburg.
Dupa jumatatea anilor ’90 a fost scos din exploatare, fiind retras pe Canalul Plantelor la Giurgiu.
Acolo s-a degradat, odata cu trecerea anilor, alaturi de alte nave scoase din uz, fiind totodata descompletat de piese si echipamente folosite pentru a mentine functionale alte impingatoare…
A sfarsit alaturi de majoritatea epavelor de pe Canalul Plantelor, care au fost dezmembrate chiar acolo, in 2010.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BOCSA 4 la Passau/Germania, 10.03.1991 – © www.binnenschifferforum.de/danubenews

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,64 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,8 m
– deplasament maxim: 388 t
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel
– bunker combustibil: 42 t
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare a cate 75 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.