Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BOCSA 3 pe Canalul Plantelor la Giurgiu, 12.01.2012 – © www.binnenschifferforum.de / Reinier D

Impingatorul BOCSA 3

A fost construit in 1985 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom a ramas in patrimoniul Giurgiu Nav.
Dupa jumatatea anilor ’90 a fost scos din exploatare, fiind retras pe Canalul Plantelor la Giurgiu.
Acolo s-a degradat, odata cu trecerea anilor, alaturi de alte nave scoase din uz, fiind totodata descompletat de piese si echipamente folosite pentru a mentine functionale alte impingatoare…
Desi majoritatea epavelor de pe Canalul Plantelor au fost dezmembrate in 2010, nu acelasi lucru s-a intamplat si cu BOCSA 3.
Se pare ca a cest impingator a fost utilizat, incepand cu anul 2005 ca nava atelier, iar pe el au stat muncitorii de la Giurgiu Nav, care, mai apoi, prin 2010, au dezmembrat celelalte epave de pe Canalul Plantelor (multumim domnului Marian Petrescu pentru informatie). Aceasta a fost sansa impingatorului BOCSA 3 de a nu fi taiat.
In cursul anului 2013, putinele nave ramase pe Canalul Plantelor au fost mutate in bazinul Veriga, la Giurgiu.
Tot in 2013, ANAF-ul a incercat sa mai recupereze din datoriile Giurgiu Nav, scotand la licitatie 6 nave nefunctionale din parcul de nave al Giurgiu Nav. Printre ele s-a numarat si BOCSA 3. Dintre cele 6 nave scoase la vanzare, BOCSA 3 arata cel mai rau, urmata de FILIASI 2, care arata doar ceva mai bine.
S-au tinut mai multe licitatii, fara ca cineva sa fie macar interesat de acele nave.
Pretul a tot scazut in timp, astfel incat la ultima licitatie, organizata la data de 12.05.2014, pretul de pornire avea sa fie de 27.602 Euro + TVA.
Se pare ca, in cele din urma, S.C. Interagro Transporturi Srl Zimnicea ar fi achizitionat toate acele nave scoase la vanzare.
Ce rost a avut achizionarea de catre Interagro a acestor nave, este greu de spus.
Patronata de “marele” om de afaceri Ioan Niculae, candva catalogat ca “cel mai bogat om din Romania”, Interagro nu a investit nimic in toata aceasta flota achizitionata… Majoritatea navelor zac abandonate de ani buni, prin parcurile reci…
BOCSA 3 se afla si acum cativa ani tot in Bazinul Veriga, la Giurgiu. Posibil sa se mai afle acolo si in prezent.
Oricum, este greu de crezut ca cineva ar mai putea face ceva cu aceasta epava ruginita si descompletata.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BOCSA 3 pe Canalul Plantelor la Giurgiu, 15.06.2016 – © www.binnenschifferforum.de / Reinier D

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,64 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,8 m
– deplasament maxim: 388 t
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare a cate 75 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.