Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BARBOSI 1 la Galati, 17.06.2005 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul BARBOSI 1 / MERCUR 202

A fost construit in 1992 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2005.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 966.000 Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.

MERCUR 202 (ex BARBOSI 1) – Montaj si probe instalatie de manevra a timoneriei mobile, Navrom Shipyard Galati, 2006 – fotografii: Dumitru Balaban

Impingatorul MERCUR 202 (ex BARBOSI 1) la  Galati, 2.07.2014 – galerie foto: Paul Ionescu

BARBOSI 1 a fost adus in prima parte a anului 2006 la sediul Navrom Shipyard Galati, din Portul Docuri. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Cummins KTA 38M2, a cate 1.200 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 200.
De asemenea, s-a inlocuit sistemul hidraulic ce permitea coborarea comenzii, aflat sub cabina de comanda, cu unul nou (doua brate metalice, actionate hidraulic, de care este atasata cabina de comanda si care permit ridicarea acestei la o inaltime mai mare, pentru o mai buna vizibilitate). Aceasta modificare s-a regasit doar pe cateva nave modernizate in cadrul proiectului MERCUR-Clasa 200, iar BARBOSI 1 a fost prima nava la care a fost montat acest sistem.
Domnul Dumitru Balaban, pensionar acum, a proiectat sistemul de manevra a timoneriei mobile, in 2006, cand era in activitate la SC Hidro Tech Consult srl Braila, in conformitate cu tema de proiectare elaborata de Ship Design Group Galati.
Impingatorul a fost vopsit in noile culori, specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 202.
A redevenit functional in octombrie 2006.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR 202 (ex BARBOSI 1) la Ziua Marinei, Galati, 15.08.2022 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 11,09 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000346
– MMSI: 264162120
– Call sign: YP2120
– propulsia originala: doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006 cu doua motoare noi, Cummins KTA 38M2, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite in 2006
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker combustibil: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA / inlocuite in 2006
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, plus un vinci la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati

Contributors