Impingatorul GIURGIU 6 la Galati, 26 aprilie 2012 – foto: Paul Ionescu

Impingatorul GIURGIU 6

A fost construit in 1986 la Santierul Naval Giurgiu si a apartinut Giurgiu Nav.
Pe 22 mai 2003, in timp ce se deplasa cu 5 barje catre portul Constanta, pe timp de noapte, a intrat in coliziune cu nava de croaziera RIVER ADAGIO sub pavilion elvetian, in zona Chiciu-Calarasi.
Incidentul ar fi putut avea urmari mult mai grave daca cei de pe GIURGIU 6 nu ar fi realizat din timp ce se intampla; GIURGIU 6 a incercat schimbarea directiei, evitand impactul frontal, insa a acrosat lateral nava de croaziera cu primele barje, distrugandu-i 13 cabine. Patru pasageri au fost raniti in acel incident.
In perioada 2007-2008 a intrat in reparatii capitale la Giurgiu. Din 2008 a reintrat in exploatare.
In ianuarie 2014 a fost transferat in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea.
Din iunie 2014 a fost retras in parcul rece de pe Canalul Plantelor, la Giurgiu. De atunci zace acolo, impreuna cu alte cateva nave care au apartinut Giurgiu Nav.

Impingatorul GIURGIU 6 pe Canalul Plantelor, Giurgiu, 12 mai 2019 – foto: Andrei Oboroceanu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 10,09 m, pescaj maxim: 1,79 m
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 75 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare si 1 x 45 KW, 380 V, 50 Hz

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca