Impingatorul GIURGIU 20 in bazinul Veriga, mai 2019 – foto: Andrei Oboroceanu
Impingatorul GIURGIU 20
A fost construit in 1989 la Santierul Naval Giurgiu si a apartinut Giurgiu Nav.
A fost folosit pana la sfarsitul anului 2010, fiind apoi retras pe Canalul Plantelor, la Giurgiu, alaturi de putinele nave care scapasera de la taiere.
In ianuarie 2014 a fost transferat in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea.
In 2015 a fost mutat, impreuna cu alte nave, in bazinul Veriga.
Si in prezent se afla tot acolo, nefunctional. Ca de altfel toate fostele nave ale Giurgiu Nav care au fost cumparate sau “transferate ca aport social” in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea.
Mai multe detalii depre GIURGIU 20 si voiajele sale pot fi gasite in cartea “Unde sunt vapoarele de altadata?”, scrisa de cel care i-a fost comandant inca din 1989 – Vasile Cristoi.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 33,40 m, latime: 10,09 m, pescaj maxim: 1,70 m
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca
Ultimele Comentarii