Impingatorul GIURGIU 1 in bazinul Veriga, mai 2019 – foto: Andrei Oboroceanu
Impingatorul GIURGIU 1
A fost construit in 1985 la Santierul Naval Giurgiu.
A apartinut Giurgiu Nav pentru care a navigat pana in 1990, cand a fost retras in parcul rece de pe Canalul Plantelor, la Giurgiu.
Undeva prin 2006-2007 a intrat in reparatii capitale la Giurgiu. S-au reparat corpul navei si cabinele, la exterior, reparatiile fiind apoi sistate.
A ramas in continuare ancorat pe Canalul Plantelor, fiind printre putinele nave care au supravietuit taierilor masive de nave din acest parc rece din 2010.
In 2013 a fost mutat in bazinul Veriga, alaturi de cele cateva nave care scapasera de la taiere.
Tot in 2013, ANAF-ul a incercat sa mai recupereze din datoriile Giurgiu Nav, scotand la licitatie 6 nave nefunctionale din parcul de nave al Giurgiu Nav. Printre ele s-a numarat si GIURGIU 1. S-au organizat mai multe licitatii, fara ca cineva sa fie macar interesat de acele nave. Pretul a tot scazut in timp, astfel incat la licitatia organizata pe 12 mai 2014, pretul de pornire avea sa fie de 68.000 Euro + TVA.
Din fotografiile publicate la acea vreme pe site-ul ANAF se putea observa ca nava arata bine doar la exterior; interioarele aratau deplorabil: in comanda majoritatea panourilor de comanda erau demontate, cu zeci de cabluri atarnand peste tot, in sala masini motoarele erau partial demontate, cabinele aratau neingrijite, trecerea timpului punandu-si amprenta si aici.
Se pare ca, in cele din urma, impingatorul a fost adjudecat la un pret mult mai mic, de catre SC InterAgro SRL Zimnicea, apartinand lui Ioan Niculae. Acesta detinuse pachetul majoritar de actiuni la Giurgiu Nav pana in 2012, perioada in care declinul acestei companii de navigatie s-a accentuat!
De fapt, dupa 2014, cam toate navele care apartinusera Giurgiu Nav au ajuns in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea, fiind apoi retrase in parcurile reci de la Giurgiu sau la Zimnicea. Toate aceste nave nu mai functioneaza de ani buni!
De toata aceasta flota de la Giurgiu s-a ales praful! Orice alte comentarii ar fi de prisos…
Revenind la GIURGIU 1, ramane un mister de ce pe cosuri apar literele RN, care se regasesc doar pe navele apartinand RomNav Braila. GIURGIU 1 nu a apartinut niciodata RomNav.
Si in prezent acesta se afla tot in bazinul Veriga, nefunctional.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 10,09 m, pescaj maxim: 1,79 m
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare a cate 75 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca
Ultimele Comentarii