Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Distrugatoarele REGELE FERDINAND si REGINA MARIA  – foto: colectia Petre Maravela – maistru militar de marina

Distrugatorul REGELE FERDINAND

A fost construit, impreuna cu nava sora – distrugatorul REGINA MARIA – la Santierul Naval „C.T.T. Pattison” (transformat ulterior in „Officine Meccaniche Cantieri Navali Uniti” din Napoli), dupa un proiect englez.
REGELE FERDINAND a fost lansat la apa pe 2 decembrie 1928, iar REGINA MARIA pe 2 martie 1929.

Caracterstici:
– Deplasament: 2.000 t
– Lungime: 102 m, latime: 9,4 m, pescaj: 4 m
– viteza: 37 Nd.
– Putere motoare: 52.000 CP
– raza de actiune la 15 Nd.: 3.000 Mm
– Armament: 5 tunuri de 120 mm Bofors ( Suedia ) in sistem etajat, cu paraflacari – 2 in prova, tun de 76,2 mm Bofors ( la 360 grade ), 4 tunuri – mitraliera de 40 mm a.a., in borduri – 2 grupuri trinate de lans-torpile de 533 mm., instalatie pentru lansat mine (40 buc.), instalatie pentru aruncat bombe antisubmarin la pupa – 4 lansatoare

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Distrugatorul REGELE FERDINAND  – foto: colectia Petre Maravela – maistru militar de marina

Au sosit la Constanta pe 7 septembrie 1930 si impreuna cu distrugatoarele de tip M au format Escadrila de Distrugatoare, cea mai importanta unitate a Diviziei de Mare. Botezate pe 27 mai 1931 in prezenta conducerii statului si a cdt. Marinei Regale – v.am. Vasile Scodrea, vor fi dotate cu noi aparate: busole giroscopice, obuze luminoase, iar in 1935 cu tunuri a.a. de 37 mm Rheinmetall si mitraliere franceze de 13,2 mm Hotchkiss.
In preajma razboiului navele au fost modernizate in Santierul Naval Galati, fiind dotate cu tunuri a.a. germane de 37 mm tip SKC. Vor participa la toate misiunile si luptele navale din Marea Neagra, inclusiv in confruntarea cu distrugatorul sovietic MOSKVA. Vor primi semne de lupta: REGELE FERDINAND – semnul Asului de Cupa, REGINA MARIA – semnul Asului de Pica. Comandant al Escadrilei era cdor. Horia Macellariu.
Pe 5 septembrie 1944, navele au fost dezarmate, echipajele arestate, vor parasi portul Constanta pe 12 octombrie, fiind incluse in Flota sovietica, REGINA MARIA primind numele LETUCII, iar REGELE FERDINAND primind numele LIHOI.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Distrugatorul REGELE FERDINAND in 1935 – foto: https://www.wikiwand.com/

Vor fi restituite pe 23 iunie 1951 la Galati (avand noi dotari cu aparatura sovietica), PV semnat de C’Amiral Cealai V.F. si General Maior Stefanescu Gheorghe.
In 1952 au fost incadrate in Dn. 418 Distrugatoare, sub numele D 21 (REGELE FERDINAND) si D 22 (REGINA MARIA), iar din 1956 cu indicativele D 1, respectiv D 2.
In aprilie 1961 au fost scoase din serviciu, fiind ulterior dezmembrate.

– informatii nava: Petre Maravela – maistru militar de marina

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Distrugatorul REGELE FERDINAND in perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial – foto: https://www.wikiwand.com/

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Distrugatoarele D1 (ex REGELE FERDINAND) si D2 (ex REGINA MARIA) la Constanta, in perioada 1956-1960 – foto: “O jumatate de veac in Marina ” – Nicolae Moise