Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TIRNAVENI – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Cargoul TIRNAVENI (1975-2010)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1160, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1975.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 28.04.1992, a fost transferat la Roliship, ca aport social din partea Navrom, impreuna cu alte 3 cargouri ale Navrom, din aceeasi clasa – SACELE, SLOBOZIA si RIMNICU VILCEA.
Roliship era compania mixta romano-libiana infiintata in 1976, la care Navrom detinea 51% din actiuni si care functionase pana in 1992 doar cu 2 cargouri din aceeasi clasa – SAVENI si SOUSA.
TIRNAVENI a navigat pentru Roliship pana in 1997, cand, pe fondul unor datorii ale Roliship ce insumau aproximativ 400.000 USD, cargourile acestei companii au inceput sa fie arestate, fiind ulterior executate silit.
Dupa 1997 nu a mai fost folosit, fiind retras la Constanta.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TIRNAVENI in 1983 – foto: Louis Bosschaart

A fost vandut Noreks SA Romania in decembrie 2000. A fost inregistrat pe o companie detinatoare de unica nava din Elvetia – Parkhill Commercial. Numele i-a fost schimbat in EAGLE 1, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel georgian.
In ianuarie 2003 i-a fost schimbat numele in PHILADELPHIA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel nord-coreean. A ramas in operarea Noreks SA Romania.
In octombrie 2003 a fost vandut la fier vechi pentru 800.000 USD. Destinatia in care urma sa fie dezmembrat era Gadani/Pakistan.
In drum catre cimitirul de nave, s-a luat decizia revanzarii cargoului… Astfel, acesta a scapat de la taiere, fiind vandut Rasha Shipping ltd din Liban. A fost inregistrat pe o companie detinatoare de unica nava din Siria – Sonata Shipping co LLC, numele i-a fost schimbat in RANIM B, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel cambodgian.
A fost reparat, si-a reluat activitatea si a mai navigat pana in mai 2010 cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Alang/India, unde a ajuns pe 13.04.2010, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TIRNAVENI in Biscaya, februarie 1993 – foto: Laurentiu Mironescu

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 105,99 m, latime: 14,83 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7519787
– Call sign: YQEB
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 322 tone
– 3 diesel generatoare a cate 420 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul RANIM B (ex TIRNAVENI) la Alexandria/Egipt, martie 2007 – foto: www.shipsotting.com / Gianpaolo



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .