Cargoul TIRNAVENI – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata
Cargoul TIRNAVENI (1975-2010)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1160, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1975.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 28.04.1992, a fost transferat la Roliship, ca aport social din partea Navrom, impreuna cu alte 3 cargouri ale Navrom, din aceeasi clasa – SACELE, SLOBOZIA si RIMNICU VILCEA.
Roliship era compania mixta romano-libiana infiintata in 1976, la care Navrom detinea 51% din actiuni si care functionase pana in 1992 doar cu 2 cargouri din aceeasi clasa – SAVENI si SOUSA.
TIRNAVENI a navigat pentru Roliship pana in 1997, cand, pe fondul unor datorii ale Roliship ce insumau aproximativ 400.000 USD, cargourile acestei companii au inceput sa fie arestate, fiind ulterior executate silit.
Dupa 1997 nu a mai fost folosit, fiind retras la Constanta.
Cargoul TIRNAVENI in 1983 – foto: Louis Bosschaart
A fost vandut Noreks SA Romania in decembrie 2000. A fost inregistrat pe o companie detinatoare de unica nava din Elvetia – Parkhill Commercial. Numele i-a fost schimbat in EAGLE 1, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel georgian.
In ianuarie 2003 i-a fost schimbat numele in PHILADELPHIA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel nord-coreean. A ramas in operarea Noreks SA Romania.
In octombrie 2003 a fost vandut la fier vechi pentru 800.000 USD. Destinatia in care urma sa fie dezmembrat era Gadani/Pakistan.
In drum catre cimitirul de nave, s-a luat decizia revanzarii cargoului… Astfel, acesta a scapat de la taiere, fiind vandut Rasha Shipping ltd din Liban. A fost inregistrat pe o companie detinatoare de unica nava din Siria – Sonata Shipping co LLC, numele i-a fost schimbat in RANIM B, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel cambodgian.
A fost reparat, si-a reluat activitatea si a mai navigat pana in mai 2010 cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Alang/India, unde a ajuns pe 13.04.2010, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul TIRNAVENI in Biscaya, februarie 1993 – foto: Laurentiu Mironescu
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 105,99 m, latime: 14,83 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7519787
– Call sign: YQEB
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 322 tone
– 3 diesel generatoare a cate 420 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Cargoul RANIM B (ex TIRNAVENI) la Alexandria/Egipt, martie 2007 – foto: www.shipsotting.com / Gianpaolo
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Planul Cargourilor 4800 Tdw - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Din Seria cargourilor de 4800 TDW au făcut parte următoarele nave (în ordine alfabetică, navele cu albastru sunt introduse in site) :
Azuga - Iunie 1974 - Brăila
Brad - Octombrie 1971 - Galați
Călărași - Aprilie 1974 - Galați
Codlea - Februarie 1974 - Brăila
Drăgănești - Iunie 1984 Brăila
Dumbrăveni - Martie 1976 Brăila
Fălticeni - Septembrie 1976 Brăila
Gheorghieni - Septembrie 1975 Brăila
Plopeni - Ianuarie 1975 Brăila
Rîmnicu Vîlcea - Iunie 1973 - Galați
Sadu - 1976 - Brăila
Sadova - Martie 1977 - Brăila
Salonta - Martie 1979 - Brăila
Sarmizegetusa - Iulie 1981 - Brăila
Săcele - Februarie 1975 - Brăila
Săliște - Februarie 1978 Brăila
Săveni - Iunie 1978 Brăila
Săvinești - Martie 1978 Brăila
Scaeni - Ianuarie 1980 - Brăila
Sebeș - Septembrie 1978 - Brăila
Slatina - Martie 1973 - Galați
Slănic - Februarie 1979 - Brăila
Slobozia - Aprilie 1972 - Galați
Smirdan - Aprilie 1980 - Brăila
Snagov - Ianuarie 1977 - Brăila
Sousa - Martie 1979 Brăila
Soveja - Iunie 1977 Brăila
Sucidava - Iulie 1981 - Brăila
Telega - Decembrie 1983 Brăila
Tîrgu Jiu - Iunie 1972 - Galați
Tîrnăveni - Iunie 1975 - Brăila
Zărnești - Februarie 1983 - Brăila
Datele tehnice ale cargourilor de 4800 TDW - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 1 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 4 Noiembrie 2020 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii