Cargoul TIRGU JIU, anii ’80 – foto: Louis Bosschaart
Cargoul TIRGU JIU (1972-2004)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 614, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1972.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu mai 1992 a fost inchiriat (contract de bare-boat) SC Transnav srl Constanta pe o perioada de 5 ani.
Cargoul TIRGU JIU la Brest, 22.12.1990 – foto: Yvon Perchoc
Odata cu intrarea Navrom Constanta in insolventa, in 1998, a inceput vanzarea navelor acestei companii. Printre ele s-a aflat si TIRGU JIU.
Acesta a fost vandut la licitatie pe 22.04.1998 catre Boss 97 srl Constanta, pentru 262.850 USD. Tot acolo aveau sa ajunga si fostele cargouri romanesti AZUGA si SADOVA.
Numele i-a fost schimbat in YASAR KAPTAN I, pavilionul arborat fiind initial cel cambodgian, apoi, din 2003, cel georgian.
A mai navigat pana in martie 2004, cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj catre Aliaga, unde a ajuns pe 11.03.2004, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul YASAR KAPTAN 1 (ex TIRGU JIU) la Constanta, 13.08.1999 – foto: Yvon Perchoc
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,10 m, latime: 14,81 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7226079
– Call sign: YQCG
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 268 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 160 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Cargoul TIRGU JIU – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon
Planul Cargourilor 4800 Tdw - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Din Seria cargourilor de 4800 TDW au făcut parte următoarele nave (în ordine alfabetică, navele cu albastru sunt introduse in site) :
Azuga - Iunie 1974 - Brăila
Brad - Octombrie 1971 - Galați
Călărași - Aprilie 1974 - Galați
Codlea - Februarie 1974 - Brăila
Drăgănești - Iunie 1984 Brăila
Dumbrăveni - Martie 1976 Brăila
Fălticeni - Septembrie 1976 Brăila
Gheorghieni - Septembrie 1975 Brăila
Plopeni - Ianuarie 1975 Brăila
Rîmnicu Vîlcea - Iunie 1973 - Galați
Sadu - 1976 - Brăila
Sadova - Martie 1977 - Brăila
Salonta - Martie 1979 - Brăila
Sarmizegetusa - Iulie 1981 - Brăila
Săcele - Februarie 1975 - Brăila
Săliște - Februarie 1978 Brăila
Săveni - Iunie 1978 Brăila
Săvinești - Martie 1978 Brăila
Scaeni - Ianuarie 1980 - Brăila
Sebeș - Septembrie 1978 - Brăila
Slatina - Martie 1973 - Galați
Slănic - Februarie 1979 - Brăila
Slobozia - Aprilie 1972 - Galați
Smirdan - Aprilie 1980 - Brăila
Snagov - Ianuarie 1977 - Brăila
Sousa - Martie 1979 Brăila
Soveja - Iunie 1977 Brăila
Sucidava - Iulie 1981 - Brăila
Telega - Decembrie 1983 Brăila
Tîrgu Jiu - Iunie 1972 - Galați
Tîrnăveni - Iunie 1975 - Brăila
Zărnești - Februarie 1983 - Brăila
Datele tehnice ale cargourilor de 4800 TDW - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 1 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 19 Noiembrie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii