Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul  TIRGU JIU, anii ’80 – foto: Louis Bosschaart

 

Cargoul TIRGU JIU (1972-2004)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 614, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1972.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu mai 1992 a fost inchiriat (contract de bare-boat) SC Transnav srl Constanta pe o perioada de 5 ani.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TIRGU JIU la Brest, 22.12.1990 – foto: Yvon Perchoc

 

Odata cu intrarea Navrom Constanta in insolventa, in 1998, a inceput vanzarea navelor acestei companii. Printre ele s-a aflat si TIRGU JIU.
Acesta a fost vandut la licitatie pe 22.04.1998 catre Boss 97 srl Constanta, pentru 262.850 USD. Tot acolo aveau sa ajunga si fostele cargouri romanesti AZUGA si SADOVA.
Numele i-a fost schimbat in YASAR KAPTAN I, pavilionul arborat fiind initial cel cambodgian, apoi, din 2003, cel georgian.
A mai navigat pana in martie 2004, cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj catre Aliaga, unde a ajuns pe 11.03.2004, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul YASAR KAPTAN 1 (ex TIRGU JIU) la Constanta, 13.08.1999 – foto: Yvon Perchoc

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,10 m, latime: 14,81 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7226079
– Call sign: YQCG
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 268 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 160 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TIRGU JIU – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon