Cargoul ZARNESTI in prima jumatate a anului 1992 – foto: Louis Bosschaart

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1257, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii februarie 1983.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
In septembrie 1992 a fost inchiriat SC Duplex Shipmanagement srl Constanta, patronata de catre Daniel Dragan.
A continuat sa navige sub acelasi nume si sub pavilion romanesc. Doar initialele NR de pe cos au fost inlocuite cu 2 de D: unul normal si celalat intors.

Ca si in cazul altor cargouri inchiriate de la Navrom sau Romline de catre diverse “companii private de shipping”, si cu ZARNESTI avea sa se intample la fel: datoriile catre echipaj se acumulau, aprovizionarea cargoului cu alimente si piese de schimb se facea cu mari intarzieri, cat despre reparatii nici nu se mai punea problema…. doar carpeli si atat.
Ca si alte srl-uri care se voiau experte in operarea navelor, si Duplex Shimanagement avea sa se imprumute la Bancorex, chipurile pentru retohnologizarea navelor inchiriate, lucru care nu s-a intamplat.
Banii luati “s-au evaporat”…
In octombrie 2006, Duplex Shipmanagement se regasea pe lista debitorilor preluati de la Bancorex, cu datorii catre AVAS de… 1 milion USD. Insa cine sa mai returneze banii si cui sa-i mai pese: Bancorex-ul, ca si Navrom-ul au ramas doar amintiri…
Revenind la cargoul ZARNESTI, la inceputul anului 1998 a fost arestat la Colombo, in Sri Lanka.
In aprilie 1998 a fost executat silit, fiind vandut la licitatie. A fost cumparat de catre Intermar Holdings Panama.
A fost reparat, corpul i-a fost vopsit in rosu iar suprastructura in alb, iar numele i-a fost schimat in GOLDEN GEMINI, pavilionul arborat fiind cel al Belize.
Din 2001 a fost operat de catre Romanian Maritime, sub pavilion panamez, devenind o prezenta constanta in portul Constanta, de unde pleca de cele mai multe ori incarcat cu cherestea.

GOLDEN GEMINI (ex ZARNESTI) tranzitand Bosforul, 2005 – foto: Louis Bosschaart

In ianuarie 2008 a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Alang/India pe 4.02.2008, fiind ulterior dezmembrat.

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,01 m, latime: 14,84 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 8314081
– 4.620 tdw/ 3.506 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker: 568 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Actualizări pagină :

– 1 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 3 Octombrie 2019 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată

Contributors