Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul  TELEGA in anii ’80 – foto: Henk Kouwenhoven

Cargoul TELEGA / DAYBREAK (1985-2010)

Constructia sa (numar de santier 1282) a inceput la Santierul Naval Braila in decembrie 1983. Destinatia sa era pentru export, numele pe care ar fi trebuit sa-l poarte fiind RIZI I.
A fost lansat la apa in cursul anului 1984, dupa care compania care il comandase a renuntat la contract. Cargoul a fost rebotezat TELEGA, fiind livrat Navrom in cursul lunii mai 1985.
A fost ultimul cargou construit in cadrul acestei serii, care l-a avut ca si cap de serie pe BRAD.
A facut parte din flota Navrom – sectia IV, Galati.
Ca o paranteza, un alt cargou TELEGA fusese construit la Drobeta Turnu Severin in 1981, facea parte din categoria T-urilor, 2.400 tdw, dar nu stiu ce s-a intamplat cu el, posibil sa-i fi fost schimbat numele imediat dupa constructie si trimis la export.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul  TELEGA in anii ’80 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul TELEGA a ramas la Navrom si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu septembrie 1992 a fost inchiriat N.I. Johnson CO srl Constanta, alaturi de alte 3 cargouri din patrimoniul Navrom (ILFOV, FAUREI si COVASNA).
In martie 1997, in urma prelungirii contractului de inchiriere cu N.I. Johnson, numele cargoului a fost schimbat in DAYBREAK, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Ca si alte companii private de shipping, si N.I Johnson avea sa se imprumute la Bancorex, pentru reparatia/retehnologizarea navelor, respectiv pentru plata datoriilor (facute de catre Self Invest) celor 4 cargouri din “clasa Podgorii”, inchiriate de la Navrom.
In septembrie 1997, echipajele de pe cele 7 nave aflate in exploatarea N.I. Johnson au declansat greva, cerand indexarea salariilor si a diurnei. Conflictul de munca a fost solutionat in cursul lunii octombrie 1997.
In a doua jumatate a anului 1997 a fost adus la Midia, unde a trecut printr-o reparatie capitala.
In urma litigiilor financiare dintre NI Johnson si Navrom (NI Johnson avea de recuperat peste 1 milion de dolari de la Navrom, la care se mai adaugau si alte pierderi generate de arestarea navelor inchiriate pe fondul datoriilor Navrom), cargourile au fost rand, pe rand, abandonate cu tot cu echipaj, ramanand ca Navromul sa se descurce pentru scoaterea acestora din arest.
In urma N.I. Johnson CO srl a ramas o datorie la Bancorex de 7,12 milioane USD, conform listei publicate si raspublicate de AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf….

Cargoul TELEGA in anii ’90 – galerie foto: Dragos Nanu

Cargoul DAYBREAK a fost vandut in iulie 1999, in cadrul procesului de lichidare al Navrom Constanta.
A fost cumparat de catre turcii de la Sea Pioneer Denizcilik, la care aveau sa ajunga in exploatare si fostele cargouri romanesti ILFOV, FELDIOARA si FRUNZANESTI.
Numele i-a fost schimbat in AKSEL, pavilionul arborat fiind cel al St. Vincent&Grenadines.
In septembrie 2000 i-a fost schimbat pavilionul, cu cel maltez, iar in iulie 2002 a revenit la pavilionul St. Vincent&Grenadines.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul AKSEL (ex TELEGA) in 2001 – foto: Louis Bosschaart

In octombrie 2003 i-a fost schimbat numele in DEREN, ramanand sub pavilion St. Vincent&Grenadines si sub operarea aceleiasi companii.
In septembrie 2004 a fost vandut rusilor de la Nova Shipping. A fost reparat la Tuzla Shipyard, Turcia, i-au fost eliminale toate bigile si coloanele acestora. Numele i-a fost schimbat in IGOR BELIANSKI, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel cambodgian.
In martie 2010 a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Quingdao/China, unde a ajuns pe 15.04.2010, fiind ulterior dezmembrat. Pentru ultimul voiaj i-a fost schimbat numele in IGORA, pavilionul arborat ramanand cel cambodgian.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul DEREN (ex TELEGA) in 2004 – foto: Louis Bosschaart

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 105,92 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 8512138
– Call sign: YQOI
– 4.620 tdw/ 3.430 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker: 569 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare

logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul IGOR BELIANSKI (ex TELEGA) in Stramtoarea Coreei, 6.09.2007 – galerie foto: www.shipspotting.com / Ivan Meshkov



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .