Cargoul SUCIDAVA in anii ’80 – foto: Louis Bosschaart
Cargoul SUCIDAVA (1981-2008)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1234, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iulie 1981.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu august 1992, a fost inchiriat SC Cavara&Comp ltd Constanta, impreuna cu alte doua cargouri din aceeasi clasa: SNAGOV si SALONTA.
In ianuarie 1998 Navrom a retras cele 3 cargouri din contractul cu Cavara, motivul fiind restantele pe care Cavara le avea la plata chiriei catre Navrom.
Ca in cazul majoritatii acestor “companii private de shipping” si Cavara&Comp ltd se regaseste pe lista datornicilor la Bancorex, cu o datorie de 304.000 USD (lista cu datornicii poate fi consultata aici: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf ). Insa cine sa mai returneze banii si cui sa-i mai pese: Bancorex-ul, ca si Navrom-ul au ramas doar amintiri…
La momentul preluarii sale de catre Navrom, cargoul SUCIDAVA era arestat la Anvers (fusese arestat pe 30.12.1997) pentru o lunga lista de deficiente la bord, precum si niste litigii legate de marfurile de pe alte cargouri ale Navrom.
Pe 26 noiembrie 1998 a fost elaborata Hotararea de Guvern nr. 849, prin care erau alocate fonduri pentru asigurarea celor necesare navelor aflate in arest; pe lista se regasea si cargoul SUCIDAVA.
Cargoul a ramas la Anvers pana in august 1999, cand a fost vandut la licitatie, fiind adjudecat de catre Essco Hellas din Grecia.
Cargoul SUCIDAVA arestat la Anvers, 1999 – foto: Hans Rosenkranz (www.rosenkranz-shipphotos.de)
A fost reparat, numele i-a fost schimbat in ESSCO HOPE, pavilionul arborat fiind cel panamez.
In 2004 i-a fost schimbat numele in CITY OF TEMA, pavilionul arborat ramanand cel panamez.
Cargoul a fost arestat la inceputul anului 2007 la Santa Cruz de Tenerife. Acolo a si fost abandonat de catre proprietarul sau.
A fost executat silit de catre autoritatile portuare din Tenerife. A fost adjudecat de una dintre companiile care se ocupa cu taierea navelor din Aliaga, fiind remorcat in cursul lunii septembrie 2008 catre Aliaga/Turcia.
A ajuns la Aliaga pe 10.10.2008, insa lucrarile de dezmembrare au inceput de abia in iunie 2010, din cauza unor litigii aparute intre fostul proprietar al navei si cel care cumparase nava la licitatie.
Cargoul ESSCO HOPE (ex SUCIDAVA), 23.11.1999 in Marea Rosie – foto: Yvon Perchoc
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 105,98 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 8123937
– call sign: YQKI
– 4.620 tdw/ 3.374 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Actualizări pagină :
– 1 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 27 Aprilie 2020 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii