Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SOVEJA 19.08.1983 – scan foto alb negru – colectia marinarii.ro © – Cristian Munteanu

Cargoul SOVEJA (1977-2011)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1178, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1977.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu august 1992, a fost inchiriat SC Taganav Impex srl Constanta pe o durata de 5 ani, alaturi de alte doua cargouri de acelasi tip: CODLEA si DRAGANESTI.
In septembrie 1997, contractul cu Taganav a fost prelungit.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SOVEJA tranzitand Bosforul in anii ’90 – © Louis Bosschaart

In martie 1999, cargoul SOVEJA a fost adus la Constanta pentru reparatii.
In iulie 1999, Navrom a retras cele 3 cargouri din operarea Taganav, motivul fiind restanta la plata chiriei catre Navrom.
Ca si in cazul altor “companii private de shipping”, si in urma SC Taganav Impex srl Constanta a ramas o datorie la Bancorex de 627.791 USD, conform listei publicate si raspublicate de AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf….
In momentul retragerii celor 3 cargouri din contractul cu Taganav, SOVEJA se afla in ceea ce avea sa fie ultimul sau voiaj. Cargoul a plecat de la Constanta cu destinatia Republica Dominicana, apoi Venezuela.
Odata ajuns in Venezuela, a fost arestat, pe Orinocco, in apropiere de Matazas, pe fondul datoriilor Navrom.
La acea vreme, Navrom se afla in plin proces de lichidare judiciara, asa ca, nici nu se mai punea problema sa mai fie capabila de eliberarea vreunei nave arestate.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SOVEJA, abandonat la Matanzas/Venezuela, pe Orinocco, 26.04.2007 – foto: www.shipspotting.com / Captain Peter

Echipajul de pe SOVEJA a ajuns intr-o stare disprerata, multi membri din echipaj aflandu-se pe nava de peste 1 an.
In cele din urma, cargoul SOVEJA a fost abandonat acolo.
Cu timpul a ajuns o epava, fiind dezmembrat in cursul anului 2011.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SOVEJA, abandonat la Matanzas/Venezuela, pe Orinocco, 19.07.2009 – foto: www.shipspotting.com / Lakhtikov Dmitriy

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,04 m, latime: 14,82 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7646970
– Call sign: YQSZ
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker combustibil: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .