Cargoul SOVEJA 19.08.1983 – scan foto alb negru – colectia marinarii.ro © – Cristian Munteanu
Cargoul SOVEJA (1977-2011)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1178, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1977.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu august 1992, a fost inchiriat SC Taganav Impex srl Constanta pe o durata de 5 ani, alaturi de alte doua cargouri de acelasi tip: CODLEA si DRAGANESTI.
In septembrie 1997, contractul cu Taganav a fost prelungit.
Cargoul SOVEJA tranzitand Bosforul in anii ’90 – © Louis Bosschaart
In martie 1999, cargoul SOVEJA a fost adus la Constanta pentru reparatii.
In iulie 1999, Navrom a retras cele 3 cargouri din operarea Taganav, motivul fiind restanta la plata chiriei catre Navrom.
Ca si in cazul altor “companii private de shipping”, si in urma SC Taganav Impex srl Constanta a ramas o datorie la Bancorex de 627.791 USD, conform listei publicate si raspublicate de AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf….
In momentul retragerii celor 3 cargouri din contractul cu Taganav, SOVEJA se afla in ceea ce avea sa fie ultimul sau voiaj. Cargoul a plecat de la Constanta cu destinatia Republica Dominicana, apoi Venezuela.
Odata ajuns in Venezuela, a fost arestat, pe Orinocco, in apropiere de Matazas, pe fondul datoriilor Navrom.
La acea vreme, Navrom se afla in plin proces de lichidare judiciara, asa ca, nici nu se mai punea problema sa mai fie capabila de eliberarea vreunei nave arestate.
Cargoul SOVEJA, abandonat la Matanzas/Venezuela, pe Orinocco, 26.04.2007 – foto: www.shipspotting.com / Captain Peter
Echipajul de pe SOVEJA a ajuns intr-o stare disprerata, multi membri din echipaj aflandu-se pe nava de peste 1 an.
In cele din urma, cargoul SOVEJA a fost abandonat acolo.
Cu timpul a ajuns o epava, fiind dezmembrat in cursul anului 2011.
Cargoul SOVEJA, abandonat la Matanzas/Venezuela, pe Orinocco, 19.07.2009 – foto: www.shipspotting.com / Lakhtikov Dmitriy
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,04 m, latime: 14,82 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7646970
– Call sign: YQSZ
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker combustibil: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Planul Cargourilor 4800 Tdw - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Din Seria cargourilor de 4800 TDW au făcut parte următoarele nave (în ordine alfabetică, navele cu albastru sunt introduse in site) :
Azuga - Iunie 1974 - Brăila
Brad - Octombrie 1971 - Galați
Călărași - Aprilie 1974 - Galați
Codlea - Februarie 1974 - Brăila
Drăgănești - Iunie 1984 Brăila
Dumbrăveni - Martie 1976 Brăila
Fălticeni - Septembrie 1976 Brăila
Gheorghieni - Septembrie 1975 Brăila
Plopeni - Ianuarie 1975 Brăila
Rîmnicu Vîlcea - Iunie 1973 - Galați
Sadu - 1976 - Brăila
Sadova - Martie 1977 - Brăila
Salonta - Martie 1979 - Brăila
Sarmizegetusa - Iulie 1981 - Brăila
Săcele - Februarie 1975 - Brăila
Săliște - Februarie 1978 Brăila
Săveni - Iunie 1978 Brăila
Săvinești - Martie 1978 Brăila
Scaeni - Ianuarie 1980 - Brăila
Sebeș - Septembrie 1978 - Brăila
Slatina - Martie 1973 - Galați
Slănic - Februarie 1979 - Brăila
Slobozia - Aprilie 1972 - Galați
Smirdan - Aprilie 1980 - Brăila
Snagov - Ianuarie 1977 - Brăila
Sousa - Martie 1979 Brăila
Soveja - Iunie 1977 Brăila
Sucidava - Iulie 1981 - Brăila
Telega - Decembrie 1983 Brăila
Tîrgu Jiu - Iunie 1972 - Galați
Tîrnăveni - Iunie 1975 - Brăila
Zărnești - Februarie 1983 - Brăila
Datele tehnice ale cargourilor de 4800 TDW - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 1 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 4 Aprilie 2021 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii