Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SOUSA, anii ’80 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul SOUSA (1979-200?)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1183, fiind livrat Roliship Constanta in cursul lunii martie 1979.
Roliship era compania mixta romano-libiana infiintata in 1976, la care Navrom detinea 51% din actiuni si care a functionat pana in 1992 doar cu 2 cargouri din aceeasi clasa – SAVENI si SOUSA – 4.800 tdw.
Din 1992 partea romana a adus ca aport social inca 4 cargouri din aceeasi clasa de la Navrom: RIMNICU VILCEA, SACELE, SLOBOZIA si TIRNAVENI.
SOUSA a navigat pentru Roliship pana in 1997, cand a fost arestat la Anvers, alaturi de cargourile SAVENI si RIMNICU VILCEA, pentru datorii ale Roliship ce insumau aproximativ 400.000 USD.
A fost scos la licitatie de catre autoritatile belgiene in cateva randuri, fiind adjudecat in cele din urma, pe 5.05.1998, de catre Saad Steel Construction din Dubai, pentru 361.000 USD.
Numele i-a fost schimbat in SAAD III, pavilion arborat fiind cel al Belize.
In aprilie 1999, in timp ce se afla in voiaj de la Anvers catre Conakry cu o incarcatura de zahar, a fost atacat pe coasta Guineei de catre 25 de pirati inarmati: acestia au cerut 10.000 USD cash pentru a elibera nava.
Fiind refuzati, i-au batut pe cativa dintre membrii echipajului, iar dupa 2 ore au parasit nava, luand cu ei imbracaminte, lucruri personale ce apartineau membrilor echipajului, un televizor, un calculator si bani.
Cargoul si-a continuat apoi drumul catre destinatie.
Dupa acest incident nu am mai gasit nici o informatie despre aceasta nava.
Sfarsitul acestui cargou ramane invaluit in mister. Registrele navale il listeaza ca “No Longer Updated” inca din 2011.
Cel mai probabil a fost taiat undeva intre 2000 si 2010.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SAAD III (ex SOUSA) in 1999 – foto: Kevin Moore

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,02 m, latime: 14,83 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7941100
– Call sign: YQGX
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 322 tone
– 3 diesel generatoare a cate 420 KW, 400 V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare