Cargoul SOLCA in anii ’80 – foto: John Sins
Cargoul SOLCA (1979-2010)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1202, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii septembrie 1979.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu data de 18.06.1992 a fost inchiriat (contract de bare-boat) SC Transnav srl Constanta pe o perioada initiala de 5 ani. In 1997, contractul de inchiriere a fost prelungit.
Odata cu intrarea Navrom Constanta in insolventa, in 1998, a inceput vanzarea navelor.
Contractul de inchiriere cu Transnav a incetat la data de 20.08.1999. Revenit la Navrom, cargoul SOLCA a fost scos la vanzare.
Cargoul SOLCA in 1989 – foto: Louis Bosschaart
A fost cumparat de catre International Maritime & Marine Service London.
A intrat in reparatii la Constanta. Corpul i-a fost vopsit in negru, suprastructura in alb, iar cosul in verde, cu acel trifoi alb. Numele i-a fost schimbat in BLUE MOON, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel maltez.
Operarea sa a revenit Metkar Shipping & Trading Constanta.
In ianuarie 2001 i-a fost schimbat numele in MOON LIGHT, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez. A continuat sa fie operat de catre Metkar Constanta.
Din aprilie 2010 i-a fost schimbat numele in BARSEHE, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Republicii Moldova. A continuat sa fie operat de catre Metkar Constanta.
Cargoul BARSEHE (ex SOLCA) tranzitand Bosforul, 8.06.2010 – foto: www.shipspotting.com / Mick Warrick
Indiferent de numele pe care le-a purtat, a fost o prezenta constanta in portul Constanta.
A mai fost folosit pana in decembrie 2010, cand a fost vandut la fier vechi pentru 630.000 USD. A efectuat un ultim voiaj, cu destinatia Aliaga/Turcia, unde a ajuns la data de 29.12.2010. Ulterior a fost dezmembrat.
Cargoul BARSEHE (ex SOLCA) in rada portului Constanta, 22.09.2010 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 105,98 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7906215
– Call sign: YQIN
– 4.620 tdw/ 3.540 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker combustibil: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5 t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii