Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargourile SLANIC si SALONTA in constructie la Santierul Naval Braila – foto:  www.comunismulinromania.ro

Cargoul SLANIC (1979-1999)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1189, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii februarie 1979.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 23.09.1994 a fost inchiriat SC Duplex Shipmanagement srl Constanta, patronata de catre Daniel Dragan.
A continuat sa navigheze sub acelasi nume si sub pavilion romanesc. Doar initialele NR de pe cos au fost inlocuite cu 2 de D: unul normal si celalat intors.
Ca si in cazul altor cargouri de la Navrom sau Romline, inchiriate unor “companii private de shipping”, si cu SLANIC avea sa se intample la fel: datoriile catre echipaj se acumulau, aprovizionarea cargoului cu alimente si piese de schimb se facea cu mari intarzieri…
Ca si alte srl-uri care se voiau experte in operarea navelor, si Duplex Shimanagement avea sa se imprumute la Bancorex, chipurile pentru retohnologizarea navelor inchiriate, lucru care nu s-a intamplat.
Banii luati “s-au evaporat”…
In urma SC Duplex Shipmanagement srl Constanta a ramas o “gaura” la Bancorex de 1 milion USD, conform listei publicate de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care nu au fost si nu vor mai fi recuperati niciodata….

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SLANIC, anii ’80 – foto: John Sins

In toamna anului 1997, cargoul SLANIC a fost adus la reparatii in docul plutitor al Sorena din portul Constanta.
Pe data de 8 decembrie 1997 un incendiu violent a izbucnit in zona cabinelor. Incendiul s-a intins treptat distrugand toata suprastructura pe interior.
La exterior, urmele incendiului erau vizibile doar la cabinele din zona puntii principale.
Au urmat apoi niste litigii financiare intre SC Duplex Shipmanagement srl Constanta si Navrom Constanta referitoare la plata reparatiilor efectuate la Sorena pana in momentul izbucnirii incendiului.
Cargoul nu a mai fost reparat niciodata. A fost tras la o dana alaturi de alte cargouri (DRAGANESTI, SALONTA si MICHELE (ex TISMANA)), ramanand acolo pentru inca aproape 2 ani.
A fost vandut in noiembrie 1999 la fier vechi. A ajuns remorcat la Aliaga/Turcia pe 6.12.1999, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SLANIC, 5.08.1992 – foto: www.shipspotting.com / Fritz Olinga

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,04 m, latime: 14,83 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7941095
– Call sign: YQGW
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .