Cargourile SLANIC si SALONTA in constructie la Santierul Naval Braila – foto: www.comunismulinromania.ro
Cargoul SLANIC (1979-1999)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1189, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii februarie 1979.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 23.09.1994 a fost inchiriat SC Duplex Shipmanagement srl Constanta, patronata de catre Daniel Dragan.
A continuat sa navigheze sub acelasi nume si sub pavilion romanesc. Doar initialele NR de pe cos au fost inlocuite cu 2 de D: unul normal si celalat intors.
Ca si in cazul altor cargouri de la Navrom sau Romline, inchiriate unor “companii private de shipping”, si cu SLANIC avea sa se intample la fel: datoriile catre echipaj se acumulau, aprovizionarea cargoului cu alimente si piese de schimb se facea cu mari intarzieri…
Ca si alte srl-uri care se voiau experte in operarea navelor, si Duplex Shimanagement avea sa se imprumute la Bancorex, chipurile pentru retohnologizarea navelor inchiriate, lucru care nu s-a intamplat.
Banii luati “s-au evaporat”…
In urma SC Duplex Shipmanagement srl Constanta a ramas o “gaura” la Bancorex de 1 milion USD, conform listei publicate de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care nu au fost si nu vor mai fi recuperati niciodata….
Cargoul SLANIC, anii ’80 – foto: John Sins
In toamna anului 1997, cargoul SLANIC a fost adus la reparatii in docul plutitor al Sorena din portul Constanta.
Pe data de 8 decembrie 1997 un incendiu violent a izbucnit in zona cabinelor. Incendiul s-a intins treptat distrugand toata suprastructura pe interior.
La exterior, urmele incendiului erau vizibile doar la cabinele din zona puntii principale.
Au urmat apoi niste litigii financiare intre SC Duplex Shipmanagement srl Constanta si Navrom Constanta referitoare la plata reparatiilor efectuate la Sorena pana in momentul izbucnirii incendiului.
Cargoul nu a mai fost reparat niciodata. A fost tras la o dana alaturi de alte cargouri (DRAGANESTI, SALONTA si MICHELE (ex TISMANA)), ramanand acolo pentru inca aproape 2 ani.
A fost vandut in noiembrie 1999 la fier vechi. A ajuns remorcat la Aliaga/Turcia pe 6.12.1999, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul SLANIC, 5.08.1992 – foto: www.shipspotting.com / Fritz Olinga
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,04 m, latime: 14,83 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7941095
– Call sign: YQGW
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Planul Cargourilor 4800 Tdw - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Din Seria cargourilor de 4800 TDW au făcut parte următoarele nave (în ordine alfabetică, navele cu albastru sunt introduse in site) :
Azuga - Iunie 1974 - Brăila
Brad - Octombrie 1971 - Galați
Călărași - Aprilie 1974 - Galați
Codlea - Februarie 1974 - Brăila
Drăgănești - Iunie 1984 Brăila
Dumbrăveni - Martie 1976 Brăila
Fălticeni - Septembrie 1976 Brăila
Gheorghieni - Septembrie 1975 Brăila
Plopeni - Ianuarie 1975 Brăila
Rîmnicu Vîlcea - Iunie 1973 - Galați
Sadu - 1976 - Brăila
Sadova - Martie 1977 - Brăila
Salonta - Martie 1979 - Brăila
Sarmizegetusa - Iulie 1981 - Brăila
Săcele - Februarie 1975 - Brăila
Săliște - Februarie 1978 Brăila
Săveni - Iunie 1978 Brăila
Săvinești - Martie 1978 Brăila
Scaeni - Ianuarie 1980 - Brăila
Sebeș - Septembrie 1978 - Brăila
Slatina - Martie 1973 - Galați
Slănic - Februarie 1979 - Brăila
Slobozia - Aprilie 1972 - Galați
Smirdan - Aprilie 1980 - Brăila
Snagov - Ianuarie 1977 - Brăila
Sousa - Martie 1979 Brăila
Soveja - Iunie 1977 Brăila
Sucidava - Iulie 1981 - Brăila
Telega - Decembrie 1983 Brăila
Tîrgu Jiu - Iunie 1972 - Galați
Tîrnăveni - Iunie 1975 - Brăila
Zărnești - Februarie 1983 - Brăila
Datele tehnice ale cargourilor de 4800 TDW - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 1 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 30 Septembrie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii