Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SLATINA – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon

Cargoul SLATINA (1974-1990)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 629, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii martie 1974.
In flota Romaniei au existat doar doua cargouri de acest tip: SLATINA si SLOBOZIA.
Probabil ca ambele faceau parte din lotul pentru export si au fost refuzate, fiind apoi rebotezate si integrate in flota Romaniei.
In 1989 cargoul SLATINA a fost adus la Galati pentru reparatii. A fost tras in dana dubla cu mineralierul BUCEGI, la dana 46 Bazinul Nou, in asteptarea reparatiilor.
Apoi a fost mutat in zona danelor 36-37. Din putinele informatii existente, se pare ca SLATINA nu mai avea capacele de la magazii si era intr-un echilibru instabil.
In dana dubla cu ea avea sa ajunga cargoul AVRIG. Pe 14.08.1990, cand AVRIG a plecat, SLATINA s-a inclinat tare spre tribord, culcandu-se pe tribord, spre mal, si scufundandu-se rapid.
Din nava se mai de putea vedea doar partea superioara a coloanelor care sustineau bigile din prova.
Au fost folositi apoi scafandri pentru a ancora cat mai bine cargoul de mal, evitand alunecarea acestuia in senalul navigabil.
In bunul obicei romanesc, a fost nevoie de ani buni pentru a scoate epava.
vreme de 22 de ani, epava cargoului SLATINa a blocat doua dane ale portului Bazinul Nou si a ingreunat operatiunile de scoatere ale navelor din bazinul Santierului Naval Galati.
Lucrarile de ranfluare au fost executate in perioada februarie 2012 – iulie 2013 de catre Superquatro Group srl Galati.
Epava a fost taiata cu ajutorul unor lanturi in 3 parti, bucatile rezultate fiind incarcate pe barje cu destinatia Constanta, fiind vandute la fier vechi.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Coloana bigilor din prova, singurul element vizibil la suprafata apei din cargoul SLATINA, 6.06.2009, Galati – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,20 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7319993
– Call sign: YQCL
– 4.560 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 268 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 160 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 10 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare si 1 biga de 15t

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Bucati din epava cargoului SLATINA incarcate pe o barja la Galati, 31.05.2013 – foto: Cristian Gregoretti