Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SALISTE in anii ’80 – foto: www.photoship.co.uk

Cargoul SALISTE (1978-2000)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1180, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii februarie 1978.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 1992, cargoul SALISTE a fost inchiriat (contract de bare-boat) turcilor de la Kalkavan, impreuna cu un alt cargou de 8.750 tdw – FUNDULEA.
Numele cargoului a fost schimbat in SERVET K, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
In urma unor litigii financiare intre Kalkavan si Navrom, cele doua cargouri au fost retrase cu greu din acest contract, Navrom deschizand proces la Londra impotriva turcilor.
In 1996 cargoul SERVET K a fost adus la Constanta. Incepand cu 28.11.1996 a fost retras in dana DDL2, unde avea sa ramana pentru inca 3 ani.
S-au organizat numeroase licitatii pentru vanzarea mai multor cargouri. Pretul de pornire pentru SERVET K fusese stabilit la 450.000 USD, insa nimeni nu s-a aratat interesat.
De abia in ianuarie 2000 a fost vandut, insa la fier vechi. A ajuns remorcat, la Aliaga/Turcia, pe 19.01.2000, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SERVET K (ex SALISTE), 4.03.1995 la Hull/Marea Britanie – foto: www.shipspotting.com / Patrick Hill

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106 m, latime: 14,83 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7611834
– Call sign: YQGQ
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 322 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .