Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul FALTICENI in anii ’80 – Scanare fotografie alb negru tiparita – colectia marinarii.ro © – Cristian Munteanu

Cargoul FALTICENI (1976-1994)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1171, fiind livrat ICE Navlomar in cursul lunii septembrie 1976.
Ca si restul navelor din flota Navlomar, avea corpul vopsit in rosu, suprastructura in alb, iar cosul in rosu.
In cursul anului 1991 un puternic incendiu a izbucnit la bordul cargoului, in timp ce acesta se afla la reparatii in Santierul Naval Constanta. Reparatiile au durat aproape un an.
In cursul anului 1992, in urma reorganizarii ICE navlomar, cargoul FALTICENI ajunge in proprietatea SC Alba Shipping srl Bucuresti.
Pe data de 3.03.1994, cargoul FALTICENI a plecat din portul Constanta, cu o incarcatura de 3.196 tone de azotat de amoniu, avand ca destinatie portul Sharpness/Anglia.
Pe data de 5.03.1994, la iesirea din stramtoarea Dardanele, in jurul orei 13:30, cargoul a fost surprins de o furtuna extrem de puternica, cu vant de forta 8-9 si valuri foarte mari.
Au fost lansate semnalele S.O.S.. Surprins intre doua valuri uriase, cargoul FALTICENI a bandat la 60 de grade, rasturnadu-se si disparand apoi in adancuri.
Cargoul s-a scufundat in Marea Egee, la est de insula greceasca Skyros.
Din cei 24 de membri ai echipajului au fost salvati 20, de catre vrachierul MOXNES, sub pavilion norvegian.
In naufragiu si-au pierdut viata: Daniel Turcu – comandant, Cornel Hulieru – sef mecanic, Stefan Fodor – ofiter punte si Liviu Bogatu – timonier.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul FALTICENI prin 1992-1993 – foto: Louis Bosschaart

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,03 m, latime: 14,82 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7640598
– Call sign: YQBP
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400 V 50 HZ CA fiecare
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare