Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SLOBOZIA in anii ’80 – carte postala colectia Paul Ionescu

Cargoul SLOBOZIA (1972-2000)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 631, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii aprilie 1972.
In flota Romaniei au existat doar doua cargouri de acest tip: SLATINA si SLOBOZIA.
Probabil ca ambele faceau parte din lotul pentru export si au fost refuzate, fiind apoi rebotezate si integrate in flota Romaniei.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SLOBOZIA la Tulcea , 1984 – stop cadru din filmul “Raliul” (1984)

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SLOBOZIA , mai 1982 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Incepand cu 28.04.1992, a fost transferat la Roliship, ca aport social din partea Navrom, impreuna cu alte 3 cargouri ale Navrom, din aceeasi clasa – SACELE, RIMNICU VILCEA si TIRNAVENI.
Roliship era compania mixta romano-libiana infiintata in 1976, la care Navrom detinea 51% din actiuni si care functionase pana in 1992 doar cu 2 cargouri din aceeasi clasa – SAVENI si SOUSA.
SLOBOZIA a navigat pentru Roliship pana in 1997, cand, pe fondul unor datorii ale Roliship ce insumau aproximativ 400.000 USD, cargourile acestei companii au inceput sa fie arestate, fiind ulterior executate silit.
Dupa 1997 nu a mai fost folosit, fiind retras la Constanta.
A fost vandut la fier vechi in iunie 2000. A ajuns remorcat la Aliaga/Turcia pe 31.07.2000, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SLOBOZIA tranzitand Bosforul in anii ’90 – foto: Louis Bosschaart

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,12 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7320007
– Call sign: YQCN
– 4.800 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 295 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 160 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 10 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare si 1 biga de 15t

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SLOBOZIA la Bremen, 1997 – foto: Hans Rosenkranz (www.rosenkranz-shipphotos.de)

Actualizări pagină :

– 24 Septembrie 2020 – introdus fotografie noua – Cristian Gregoretti

Autor pagină – Cristian Gregoretti.