Cargoul SLOBOZIA in anii ’80 – carte postala colectia Paul Ionescu
Cargoul SLOBOZIA (1972-2000)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 631, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii aprilie 1972.
In flota Romaniei au existat doar doua cargouri de acest tip: SLATINA si SLOBOZIA.
Probabil ca ambele faceau parte din lotul pentru export si au fost refuzate, fiind apoi rebotezate si integrate in flota Romaniei.
Cargoul SLOBOZIA la Tulcea , 1984 – stop cadru din filmul “Raliul” (1984)
Cargoul SLOBOZIA , mai 1982 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata
Incepand cu 28.04.1992, a fost transferat la Roliship, ca aport social din partea Navrom, impreuna cu alte 3 cargouri ale Navrom, din aceeasi clasa – SACELE, RIMNICU VILCEA si TIRNAVENI.
Roliship era compania mixta romano-libiana infiintata in 1976, la care Navrom detinea 51% din actiuni si care functionase pana in 1992 doar cu 2 cargouri din aceeasi clasa – SAVENI si SOUSA.
SLOBOZIA a navigat pentru Roliship pana in 1997, cand, pe fondul unor datorii ale Roliship ce insumau aproximativ 400.000 USD, cargourile acestei companii au inceput sa fie arestate, fiind ulterior executate silit.
Dupa 1997 nu a mai fost folosit, fiind retras la Constanta.
A fost vandut la fier vechi in iunie 2000. A ajuns remorcat la Aliaga/Turcia pe 31.07.2000, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul SLOBOZIA tranzitand Bosforul in anii ’90 – foto: Louis Bosschaart
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,12 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7320007
– Call sign: YQCN
– 4.800 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 295 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 160 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 10 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare si 1 biga de 15t
Cargoul SLOBOZIA la Bremen, 1997 – foto: Hans Rosenkranz (www.rosenkranz-shipphotos.de)
Planul Cargourilor 4800 Tdw - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Din Seria cargourilor de 4800 TDW au făcut parte următoarele nave (în ordine alfabetică, navele cu albastru sunt introduse in site) :
Azuga - Iunie 1974 - Brăila
Brad - Octombrie 1971 - Galați
Călărași - Aprilie 1974 - Galați
Codlea - Februarie 1974 - Brăila
Drăgănești - Iunie 1984 Brăila
Dumbrăveni - Martie 1976 Brăila
Fălticeni - Septembrie 1976 Brăila
Gheorghieni - Septembrie 1975 Brăila
Plopeni - Ianuarie 1975 Brăila
Rîmnicu Vîlcea - Iunie 1973 - Galați
Sadu - 1976 - Brăila
Sadova - Martie 1977 - Brăila
Salonta - Martie 1979 - Brăila
Sarmizegetusa - Iulie 1981 - Brăila
Săcele - Februarie 1975 - Brăila
Săliște - Februarie 1978 Brăila
Săveni - Iunie 1978 Brăila
Săvinești - Martie 1978 Brăila
Scaeni - Ianuarie 1980 - Brăila
Sebeș - Septembrie 1978 - Brăila
Slatina - Martie 1973 - Galați
Slănic - Februarie 1979 - Brăila
Slobozia - Aprilie 1972 - Galați
Smirdan - Aprilie 1980 - Brăila
Snagov - Ianuarie 1977 - Brăila
Sousa - Martie 1979 Brăila
Soveja - Iunie 1977 Brăila
Sucidava - Iulie 1981 - Brăila
Telega - Decembrie 1983 Brăila
Tîrgu Jiu - Iunie 1972 - Galați
Tîrnăveni - Iunie 1975 - Brăila
Zărnești - Februarie 1983 - Brăila
Datele tehnice ale cargourilor de 4800 TDW - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 30 Noiembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 24 Septembrie 2020 – Cristian Gregoretti – introdus fotografie noua
– 3 Mai 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii