Cargoul SACELE in constructie la Santierul Naval Braila, 1973 – foto: www.via-donau.org
Cargoul SACELE (1975-2000)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1144, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii februarie 1975.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 20.06.1992, a fost transferat la Roliship, ca aport social din partea Navrom, acolo unde aveau sa ajunga si alte 3 cargouri ale Navrom, din aceeasi clasa – TIRNAVENI, SLOBOZIA si RIMNICU VILCEA.
Roliship era compania mixta romano-libiana infiintata in 1976, la care Navrom detinea 51% din actiuni si care functionase pana in 1992 doar cu 2 cargouri din aceeasi clasa – SAVENI si SOUSA.
Cargoul SACELE – colectia marinarii.ro – © Cristian Munteanu
Cargoul SACELE a navigat pentru Roliship pana in 1997, cand, pe fondul unor datorii ale Roliship ce insumau aproximativ 400.000 USD, cargourile acestei companii au inceput sa fie arestate, fiind ulterior executate silit.
Incepand cu 1.05.1997 nu a mai fost folosit, fiind retras la Constanta.
A fost vandut la fier vechi in august 2000. A fost remorcat cu destinatia Aliaga/Turcia, unde a ajuns la data de 30.08.2000. A fost scos pe uscat la data de 6.09.2000, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul SACELE in anii ’90 – foto: John Sins
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,00 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7503740
– Call sign: YQDD
– 4.795 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker combustibil: 322 tone
– 3 diesel generatoare a cate 420 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5 t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Ultimele Comentarii