Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OBAHAN C (ex RUNCU) tranzitand Bosforul, 2005 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul RUNCU (2002-)

Constructia sa a inceput in 1991 la Santierul Naval Galati, numar de santier 863. A fost lansat la apa in cursul lunii septembrie 1995.
Si a ramas asa, neterminat….
Nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc, pentru ca nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa plateasca pentru finalizarea sa.
Santierul Naval Galati a reusit sa gaseasca un cumparator abia in 2000 – Furtrans Denizcilik din Turcia. Din cargou era construit doar corpul si suprastructura, acesta fiind tras undeva in aval, la capatul Santierului Naval Galati, alaturi de alte trei corpuri de nava din aceeasi clasa, si ele neterminate.
Corpul de nava a fost remorcat in cursul anului 2000 cu destinatia Celik Tekne Shipyard, Tuzla, Turcia.
Tot aceeasi compania a preluat si celelalte 3 corpuri de nava identice de la Galati: ROSIORI, RUCAR si ROZNOV.
Cargoul a fost finalizat in februarie 2002. Turcii au pastrat doar corpul navei, suprastructura a fost taiata, fiind construita una noua, pupa a fost si ea reconstruita.
Numele pe care la primit in februarie 2002 a fost DELIGHT, pavilionul arborat fiind cel maltez.

De-a lungul timpului a trecut pe la diverse companii, majoritatea turcesti, si a purtat urmatoarele nume:
– DELIGHT (02.2002 – 01.2003)
– OBAHAN C (01.2003 – 09.2007)
– VATAN L (09.2007 – 08.2016)
– VAT (08.2016 – 06.2021)
– ERNA SU (06.2021 – prezent)

Este functional si in prezent, fiind operat de catre Eges Shipping Ltd Istanbul, pavilionul arborat fiind cel panamez.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ERNA SU (ex RUNCU) la Galati, in rada Portului Mineralier, 29.04.2024 – foto: Valentin Gheorghiu

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,76 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8 m
– IMO: 9037290
– 9.205 tdw/ 6.167 Gt
– propulsia: un motor licenta MAK, model 8M32 2SA, fabricat la CATERPILLAR MOTOREN GmbH & Co. KG / Kiel, ce dezvolta 5.217 CP
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker combustibil: 588 metri cubi
– 3 diesel generatoare: 2 x 450 KW, 400 V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400 V 50 HZ CA
– 3 magazii, 3 macarale a cate 25 t SWL fiecare
– capacitate containere: 200 teu

Actualizări pagină :

– 27.05.2024 – Cristian Gregoretti – actualizat informatiile cargoului si adaugat fotografie noua (din 29.04.2024)

– 30.10.2019 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată