Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul STAR B (ex GROZAVESTI) in a doua jumatate a anilor ’90 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul GROZAVESTI (1986-2014)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 711, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1986.
Aceasta serie de cargouri a folosit proiectul vrachierelor din seria PIONIERUL, caruia i-au fost adaugate bigile. O alta diferenta fata de seria PIONIERUL a reprezentat-o propulsia: daca la seria PIONIERUL aceasta a fost de provenienta poloneza, varianta cargou a fost echipata cu motoare licenta MAN, fabricate la ICM Resita.
Mai trebuie mentionat si faptul ca seria PIONIERUL a folosit, de fapt, corpul unor nave (carboniere) construite pentru India in prima parte a anilor ’70, cabinele fiind putin modificate.
GROZAVESTI a ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
A ramas este un fel de a spune, pentru ca sfarsitul anului 1989 avea sa-l gaseasca “in conservare”, la Agigea, alaturi de nava sora – POSADA, dupa doar 3 ani de exploatare. Motivul: acelasi propulsor “celebru” fabricat la ICM Resita.
Ambele cargouri au ramas acolo pana la inceputul anului 1995 cand au fost vandute, pentru 1,55 milione USD fiecare. GROZAVESTI a fost vandut grecilor de la Baru Kaha, in timp ce POSADA a fost vandut in Turcia.
Daca despre POSADA stiu sigur ca a fost remotorizat, nu as putea spune acelasi lucru despre GROZAVESTI. Oricum, dupa vanzare a navigat pentru greci fara mari probleme. Si a navigat prin toata lumea…
Dupa vanzare cargoul a fost reparat, numele i-a fost schimbat in STAR B, pavilionul arborat fiind cel cipriot. Cargoul a fost inregistrat pe un offshore din Cipru – Slebent Shipping.
A navigat pentru compania greceasca pana in 2010, cand a fost vandut in China. Numele i-a fost schimbat in NING FENG 3, pavilionul arborat fiind cel al Chinei. I-au fost inlaturate bigile si coloanele aferente, ajungand sa arate ca navele din seria PIONIERUL.
A mai navigat pana in august 2014 cand a fost vandut la fier vechi in China.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul NING FENG 3 (ex GROZAVESTI) – foto: marinetraffic.com/A.F. van Rhijn

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 145,11 m, latime: 21 m, pescaj: 9,20 m
– IMO: 8501153
– Call sign: YQRB
– 16.781 tdw/ 11.221 Gt
– propulsia: un motor 8L52/55A, licenta MAN, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 8.000 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 1.557 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 504 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii / 7 guri magazii
– 4 bigi a cate 22 t SWL fiecare
– putea lua la bord pana la 334 de containere
– nave surori: OITUZ, MARASTI, MARASESTI, DRAGOMIRESTI, RIURENI, AVRAMESTI, ROMAN, POSADA, IRENES DIAMOND (export)