Pictura a cargoului POIANA – autor: Ion Popescu
Cargoul POIANA / FREEDOM STAR 2 (1974-2001)
A fost construit la Santierul Naval Constanta, numar de santier 370, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii septembrie 1974.
A facut parte dintr-o serie de 15 astfel de cargouri, construite la Santierul Naval Constanta intre anii 1970-1974 pentru URSS. Primele 11 cargouri au fost livrate URSS. Ultimele 4 cargouri, care erau aproape finalizate, au fost refuzate de catre URSS, drept raspuns la rezilierea, de catre Romania, a contractului prin care ar fi trebuit cumparate din URSS 10 cargouri din clasa DIMBOVITA, lucru care s-a intamplat dupa scufundarea acestuia la data de 9.12.1973.
Astfel, cele 4 cargouri au ajuns apoi in patrimoniul Navrom Constanta, fiind botezate: NAZARCEA, PALAS, POIANA si NOVACI.
A facut parte din flota Navrom – sectia IV, Galati.
In 1990 a fost transferat la Romline Constanta, in urma procesului de reorganizare a Navrom Constanta.
Incepand cu septembrie 1993 a fost inchiriat Freedom Star Holding srl Constanta, alaturi de celelalte nave surori – PALAS, NOVACI si NAZARCEA.
Numele i-a fost schimbat in FREEDOM STAR 2, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Catre sfarsitul anului 1995 s-a reintors la Romline, revenind la vechiul nume – POIANA. Nu a mai fost folosit, fiind retras la Constanta, “in conservare”.
Un raport din 1996 lista cargoul POIANA ca valorand undeva intre 300.000 si 500.000 USD.
Incepand cu anul 1995, Romline a incercat sa vanda navele mai vechi de 20 ani. Cargoul POIANA se regasea printre aceste nave vechi.
Cargoul POIANA a fost vandut Red Line General Trading CO din Emiratele Arabe Unite in cursul anului 1997. Numele i-a fost schimbat in ALI, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel georgian.
La inceputul anului 2001 i-a fost schimbat numele in TOLEKAREM, pavilionul arborat ramanand cel georgian. Nu a mai navigat, fiind vandut dupa doar cateva luni la fier vechi.
A ajuns la Mumbai/India la data de 30.06.2001, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 80,31 m, latime: 11,92 m, pescaj: 4,88 m
– IMO: 7428859
– Call sign: YQCZ
– 1.950 tdw/ 1.635 Gt
– propulsia era asigurata de un motor licenta Sulzer, model 6TAD36, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 1.560 CP
– viteza maxima: 12 Nd
– bunker combustibil: 106 t
– dotat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 132 KW, 380 V, 50 Hz, CA, respectiv 1 x 88 KW, 380 V, 50 Hz, CA
– 3 magazii, 2 cranice a cate 5 t SWL fiecare
Ultimele Comentarii