Impingatorul ROVINARI 7 la Mahmudia, 30.06.2012 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Impingatorul ROVINARI 7 / PHOENIX SEVEN
A fost construit in 1980 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Galati.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviale Navrom din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii – Delta Nav SA Tulcea.
Aici a fost folosit mai mult ca impingator de manevra in portul Mahmudia, alaturi de remorcherul RUCAR.
In 2013 a fost vandut Phoenix River Trans srl Constanta.
A fost mutat la Constanta, fiind folosit ca impingator de manevra in portul Constanta Sud-Agigea sau la transportul de marfa pe Canalul Dunare-Marea Neagra. O perioada a continuat sa fie folosit cu acelasi nume – ROVINARI 7.
A fost modernizat in perioada 2018-2019. Numele i-a fost schimbat in PHOENIX SEVEN, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.
Impingatorul PHOENIX SEVEN (ex ROVINARI 7) la Galati, 30.03.2023 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,80 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 46000407
– MMSI: 264162116
– Call sign: YP2116
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii cu 2 motoare noi, a cate 400 CP fiecare (probabil Volvo-Penta)
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel
– bunker combustibil: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V, 50 HZ CA / inlocuite cu ocazia modernizarii
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Ultimele Comentarii