Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul PLATARESTI – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Cargoul PLATARESTI / SAMMARINA 3 (1986-2012)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1286, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iulie 1986.
La data de 8.07.1988 a fost atacat cu rachete trase de la bordul unei vedete militare, in dreptul Insulei Farsi / Iran, in timp ce naviga cu o incarcatura de cherestea avand destinatia Kuweit.
Comandantul cargoului, Vasile Berbec, a fost ranit in acel incident. Nava, avariata, si-a continuat deplasarea pana la destinatie, fiind ulterior reparata.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta in 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SAMMARINA 3 (ex PLATARESTI) tranzitand Bosforul, undeva intre anii 1994-1998, cand era inchiriat Sammarina Shipping & Trading Constanta – foto: Louis Bosschaart

Incepand cu luna mai 1994 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Sammarina Shipping & Trading Constanta.
Numele i-a fost schimbat in SAMMARINA 3, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Un raport din 1996 lista cargoul SAMMARINA 3 ca valorand undeva intre 1,8 si 2,1 milioane USD.
In noiembrie 1998 Romline Constanta a vandut prin negociere directa 15 nave din patrimoniul propriu. Cargoul SAMMARINA 3 a fost cumparat chiar de catre Sammarina Shipping & Trading Constanta.
A continuat sa fie folosit sub acest nume si sub pavilion romanesc pana in martie 2005, cand i-a fost schimbat numele in PAICO, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez. A ramas sub operarea Sammarina Shipping & Trading Constanta.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul PAICO (ex PLATARESTI) la Constanta, in dana DDL, 18.08.2009 – foto: Cristian Gregoretti

A continuat sa navigheze pana la inceputul anului 2009, cand a fost adus la Constanta.
A fost retras in dana DDL, alaturi de cele doua nave RO-RO ale Sammarina Shipping & Trading: SAMMARINA M (ex PASCANI) si GRAMOSTI (ex PALTINIS).
Si parea ca acolo va incremeni, ca si celelalte 2 nave.
Incepand cu luna mai 2010, numele i-a fost sters. Aveam sa-l revad asa, in septembrie 2010, in aceeasi locatie, fara nici un nume.
A fost reparat, revopsit, reintrand, suprinzator, in exploatare incepand cu a doua jumatate a anului 2011. Numele i-a fost schimbat in SEA WIND, pavilionul arborat fiind cel al Cook Island.
Avea sa navigheze foarte putin, fiind retras de la sfarsitul anului 2011 in aceeasi locatie – dana DDL Constanta.
In mai 2012 a fost vandut la fier vechi, fiind remorcat si dus “peste drum”, la Tomini Trading Constanta, unde a fost apoi dezmembrat.
Ce rost a mai avut acea revopsire a cargoului si repunere a sa in circulatie, doar pentru 1-2 voiaje, este greu de inteles….

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul PLATARESTI la Constanta, cu numele sterse, 22.09.2010; la acea vreme, cel putin in acte, se numea SEA WIND – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,71 m, latime: 17,68 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 8503852
– Call sign: YQRF
– 8.749 tdw/ 5.934 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 1.130 tone
– 3 diesel generatoare a cate 200 KW, 400V 50 HZ CA fiecare si un diesel generator de 140 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SEA WIND (ex PLATARESTI) in unul dintre ultimele sale voiaje, aici la Odessa, 12.11.2011 – foto: www.shipspotting.com / vovashap



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .