Bacul VADUL OII in 1984 – stop cadru din filmul “Raliul”
Bacul VADUL OII
A fost construit in anul 1966 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Giurgiu (devenita dupa 1991 Giurgiu Nav), fiind primul bac de acest tip construit in Romania.
Face parte din categoria asa numitelor “bacuri mari”, de 300 tone, tip catamaran.
A fost folosit pentru o buna perioda de timp la Calarasi. Poate fi vazut, acolo, la Calarasi, intr-o secventa de la inceputul filmului “Raliul” din 1984.
In 2010 a trecut printr-o reparatie capitala, la Braila.
In perioada iulie – august 2011 a fost inchiriat Navrom Bac Galati, fiind folosit pe relatia Galati – I.C. Bratianu (fost 23 August, fost Zaclau) pentru transportul auto si de persoane.
Inchirierea sa a fost necesara pentru a suplini absenta bacului OLTISORU 2, detasat la trecerea bac dintre Calarasi si Silistra.
La data de 16.07.2011, o defectiune la sistemul carmelor a dus la imposibilitatea folosirii bacului. Deoarece solicitarile pentru traversarea Dunarii, in plin sezon estival, erau foarte mari, Navrom a trimis impingatorul HINOVA, care a fost folosit pentru a propulsa bacul VADUL OII intre cele doua maluri.
Dupa mai bine de o saptamana, a fost dus la Navrom Shipyard, fiind reparat. Si-a reluat activitatea la sfarsitul lunii iulie 2011. Dupa doar cateva zile Navrom Bac a renuntat la serviciile sale, in locul sau fiind inchiriate bacurile 362 si 364 de la Marina Militara.
VADUL OII a fost retras la Giurgiu, fiind acostat langa nava de croaziera CARPATI.
In ianuarie 2014 a fost transferat in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea, impreuna cu celelalte nave care mai apartineau Giurgiu Nav.
A fost retras la Zimnicea, ramanand nefolosit.
Incepand cu luna ianuarie 2019 a fost folosit pentru cateva luni, pe relatia Zimnicea-Svishtov, odata cu intrarea in reparatii capitale a bacului OLTISORU 4.
Din luna iulie 2019 a fost retras din nou la Zimnicea.
In prima jumatate a anului 2022 a fost vandut Navrom Galati.
In vara anului 2022 se afla deja intr-un amplu proces de modernizare la Navrom Shipyard Galati: aici i s-au inlocuit motoarele, diesel-generatoarele, au fost reamenajate interioarele si i-au fost inlocuite echipamentele de navigatie.
La data de 15.09.2022 , a fost dus de catre impingatorul ROVINARI 8 la Santierul Naval Braila, unde a fost scos pe doc, pentru a continua cu reparatiile la corp (Navrom Shipyard Galati nu dispune de docuri care sa permita ridicarea unor nave atat de late).
Lucrarile au fost finalizate in cursul lunii ianuarie 2023.
Bacul a fost vopsit in culorile specifice Navrom Galati: corpul in rosu, suprastructura in alb.
La data de 3.02.2023 a sosit in portul Galati, fiind acostat la pontonul care este folosit pentru bacul mic – POIENARI 2.
Incepand cu prima saptamana a lunii august 2023, s-a facut “rocada” bacurilor mari la Galati: OLTISORU 2 a fost retras in spatele pontonului bacului mic, iar VADUL OII a fost activat, pentru prima data de la achizitionarea si modernizarea sa de catre Navrom Galati.
Acesta este folosit pe relatia Galati-I.C. Bratianu. Insa, acum arboreaza pavilion … slovac (multumesc pentru observatie doamnei Gabi Negutu), fiind inregistrat la Bratislava. Numarul ENI reflecta, de asemenea, aceasta schimbare, acesta incepand cu 330 (Slovacia).
Am vazut acest lucru, cu schimbarea pavilionului cu cel slovac, la multe nave ucrainene (una dintre ele este MALTA (ex LISTI 1)), precum si la cateva sarbesti (DELI JOVAN si SVETI LUKA – ex GIURGIU 26 sunt doar doua nave de care imi amintesc acum). La noi, insa, este o premiera.
Bacul VADUL OII in perioada iulie-august 2011, cand era inchiriat la Navrom Bac Galati – galerie foto: Cristian Gregoretti
Cateva informatii despre bac:
– lungime: 52 m, latime: 20,2 m, pescaj maxim: 1,32 m
– ENI: 33001964
– MMSI: 264163093
– Call sign: YP3093
– propulsia originala era asigurata de catre 2 motoare SKL, model 6NVD26, a cate 180 CP fiecare / acestea au fost inlocuite cu 2 motoare noi cu ocazia modernizarii din 2022
– reductoare-inversoare / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2022
– 2 elice, 4 pale fiecare
– 2 diesel-generatoare a cate 35 KW, 115 V CC / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2022
Bacul VADUL OII in reparatii capitale/modernizare la Navrom Shipyard Galati, 18.08.2022 – foto: Cristian Gregoretti
Bacul VADUL OII, proaspat sosit la Galati dupa finalizarea operatiunilor de modernizare, 4.02.2023 – foto: Cristian Gregoretti
Bacul VADUL OII, reactivat la Galati sub pavilion…. slovac, 19.08.2023 – galerie foto: Cristian Gregoretti
– pagina actualizata 21.08.2023 (introdus fotografii bac VADUL OII la Galati, 19.08.2023 + actualizat informatiile despre nava) – Cristian Gregoretti
– pagina actualizata 5.02.2023 ( introdus fotografie bac VADUL OII la finalizarea modernizarii + actualizat informatiile depre nava) – Cristian Gregoretti
– pagina actualizata 1.09.2022 ( introdus fotografie bac VADUL OII la reparatii in Galati) – Cristian Gregoretti
Ultimele Comentarii