Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Bacul VADUL OII in 1984 – stop cadru din filmul “Raliul”

Bacul VADUL OII

A fost construit in anul 1984 la Santierul Naval Oltenita pentru Giurgiu Nav.
Face parte din categoria asa numitelor “bacuri mari”, de 300 tone, tip catamaran.
A fost folosit pentru o buna perioda de timp la Calarasi. Poate fi vazut, acolo, la Calarasi, intr-o secventa de la inceputul filmului “Raliul” din 1984.
In 2010 a trecut printr-o reparatie capitala, la Braila.
In perioada iulie – august 2011 a fost inchiriat Navrom Bac Galati, fiind folosit pe relatia Galati – I.C. Bratianu (fost 23 August, fost Zaclau) pentru transportul auto si de persoane.
Inchirierea sa a fost necesara pentru a suplini absenta bacului OLTISORU 2, detasat la trecerea bac dintre Calarasi si Silistra.
La data de 16.07.2011, o defectiune la sistemul carmelor a dus la imposibilitatea folosirii bacului. Deoarece solicitarile pentru traversarea Dunarii, in plin sezon estival, erau foarte mari, Navrom a trimis impingatorul HINOVA, care a fost folosit pentru a propulsa bacul VADUL OII intre cele doua maluri.
Dupa mai bine de o saptamana, a fost dus la Navrom Shipyard, fiind reparat. Si-a reluat activitatea la sfarsitul lunii iulie 2011. Dupa doar cateva zile Navrom Bac a renuntat la serviciile sale, in locul sau fiind inchiriate bacurile 362 si 364 de la Marina Militara.
VADUL OII a fost retras la Giurgiu, fiind acostat langa nava de croaziera CARPATI.
In ianuarie 2014 a fost transferat in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea, impreuna cu celelalte nave care mai apartineau Giurgiu Nav.
A fost retras la Zimnicea, ramanand nefolosit.
Incepand cu luna ianuarie 2019 a fost folosit pentru cateva luni, pe relatia Zimnicea-Svishtov, odata cu intrarea in reparatii capitale a bacului OLTISORU 4.
Din luna iulie 2019 a fost retras din nou la Zimnicea.
Culorile in care este vopsit bacul VADUL OII sunt, de fapt, culorile originale care s-au regasit pe toate bacurile.

Bacul VADUL OII in perioada iulie-august 2011, cand era inchiriat la Navrom Bac Galati – galerie foto: Cristian Gregoretti

Cateva informatii despre bac:
– lungime: 52 m, latime: 20,2 m, pescaj maxim: 1,5 m
– MMSI: 264163093
– Call sign: YP3093
– propulsia este asigurata de catre 2 motoare MB836 Bb, licenta Maybach, fabricate de Uzinele 23 August, Bucuresti, a cate 320 CP fiecare
– reductor-inversor licenta RENK fabricat la ICM Resita
– 2 elice, 4 pale fiecare
– 2 diesel-generatoare a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz fiecare, actionate de catre 2 motoare D110, 65 CP la 1500 rpm, fabricate ex UTB Brasov

– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti