Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul H.KAPTAN (ex ORSOVA) tranzitand Bosforul, 2.06.2008 – foto: Henk Kouwenhoven

Cargoul ORSOVA

Constructia sa a inceput la data de 28.10.1988 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1324. A fost lansat la apa la data de 5.06.1992.
Insa, nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa investeasca in finalizarea constructiei acestui cargou, asa ca, nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Era un nou tip de cargou ce urma sa intre in dotarea flotei noastre maritime comerciale. Proiectul care a stat la baza constructiei acestui cargou era unul folosit pentru o serie de cargouri construite pentru China, incepand cu 1986. Spre deosebire de proiectul construit pentru China, cargourile ce urmau sa intre in dotarea flotei noastre aveau corpul ceva mai lung, pescajul putin mai mare, tonajul mai mare, iar bigile fusesera inlocuite cu cranice.
Desi din serie ar fi trebuit sa faca parte mai multe astfel de cargouri al caror nume incepea cu litera “O”, doar cargoul ODOBESTI a fost finalizat. Alte cateva nave ale seriei, printre care si acesata nava, care fusese lansata cu numele de ORSOVA, au plecat remorcate in Turcia, la stadiul de corp de nava, fiind finalizate acolo dupa un alt proiect.
Acest cargou a fost vandut la stadiul de corp de nava in cursul lunii martie 1999, fiind remorcat pana in Turcia si finalizat la Hidrodinamik Gemi Tuzla/Istanbul, in cursul anului 2004. A fost livrat Gurmar Denizcilik la data de 7.11.2004. Numele cu care a fost livrat a fost H. KAPTAN, pavilionul arborat fiind cel turcesc.

De-a lungul timpului a purtat urmatoarele nume:
– H. KAPTAN (11.2004 – 06.2017)
– MIRA AKAY (06.2017 – prezent)

Cargoul este activ si in prezent (2024).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MIRA AKAY (ex ORSOVA) tranzitand Bosforul, 2018 – foto: Akaylar Shipping

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 101,70 m, latime: 16,40 m, pescaj: 7,58 m
– IMO: 9045663
– 6.916 tdw/ 4.293 Gt
– propulsia: un motor MaK, model 6M32C, fabricat la Caterpillar Motoren GmbH & Co. KG – Kiel, ce dezvolta 3.750 CP
– viteza maxima: 13 Nd
– dotat cu un bow-thruster de 350 KW
– 3 diesel generatoare: 2 x 245 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 generator de ax de 560 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 3 magazii
– capacitate containere: 120 teu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MIRA AKAY (ex ORSOVA) in portul Constanta, 8.11.2024 – foto: Neagu Daniel