Petrolierul CAPTAIN T BASSE in voiajul naugural, 1957 – foto: www.shipvault.com
Petrolierul PRIETENIE / PLOIESTI (1957-1972)
A fost construit la UDDEVALLA VARVET A/S, Uddevalla / Suedia, fiind livrat companiei daneze Basse in cursul lunii mai 1957.
Numele original a fost CAPTAIN T BASSE.
In 1962 a fost vandut Romaniei, impreuna cu nava sora DOROTHEA BASSE.
A intrat in dotarea Navrom in cursul anului 1962, cu numele PRIETENIE, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel romanesc.
De la sfarsitul anului 1964 i-a fost schimbat numele in PLOIESTI.
Petrolierul PRIETENIE, in plan indepartat, in portul Constanta, undeva intree 1962 si 1964
La data de 10.11.1972, petrolierul PLOIESTI a colizionat cu vrachierul CORONA AUSTRALE, sub pavilion italian, in Stramtoarea Messina / Italia.
In urma coliziunii, petrolierul PLOIESTI s-a scufundat.
In acel accident si-au pierdut viata 3 membri ai echipajului, aflati in compartimentul masini, in dreptul caruia a fost lovita nava.
De asemenea, alti 15 membri ai echipajului au fost raniti.
Petrolierul PLOIESTI (ex PRIETENIE) la Goteborg, 11.08.1968 – foto: www.magazin-nautic.ro (acesata pagina web nu mai exista in prezent)
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 173,43 m, latime: 21,33 m, pescaj: 9,35 m
– IMO: 5284443
– Call sign: YQSZ
– 19.325 tdw/ 12.450 Gt
– propulsia era asigurata de un motor diesel, model Gotaverken VGS8, produs la Goteborg / Suedia, ce dezvolta 7.500 CP
– viteza maxima: 13,6 Nd
– bunker combustibil: 1.238 t
– dotat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 200 KW, 220 V, 50 Hz CA, respectiv 1 x 145 KW, 220 V, 50 Hz CA
– dispunea de 22 tancuri care puteau stoca in total 25.018 metri cubi petrol
– nava sora: PRAHOVA (ex PACE)
Ultimele Comentarii