Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Salanda MIDIA 17 la Galati, 16.10.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Salanda MIDIA 17

A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin , numar de santier 00311868, fiind livrata AFDJ Galati in cursul lunii septembrie 1978.
A fost livrata AFDJ Galati cu indicativul 5586, numele fiindu-i schimbat ulterior in MIDIA 17.
Conform specificatiilor publicate in trecut pe site-ul AFDJ, “este o nava destinata numai activitatii de transport material dragat, conform normativ H2/1981, mai putin material dur (piatra bruta sau stanca derocata) si deversarea prin deschiderea cu ajutorul cilindrilor hidraulici.
Poate lucra la Dunare si in zona porturilor maritime, avand clasa M3, si este dotata cu doua propulsoare in Z tip Aquamaster, actionate de motoare MB 836 Bb de 320 CP amplasate pe puntea principala, in pupa navei.”
In 2010 a fost scoasa la vanzare de catre AFDJ, licitatia urmand a incepe de la suma de 203.045 Euro, fara TVA, insa nu s-a reusit vanzarea sa.
Incepand cu luna septembrie 2012, a fost inchiriata Navrom Reparatii Galati, impreuna cu nava sora, SILISTEA 2, cele 2 nave urmand a fi detasate la Izmit/Turcia unde urmau a fi folosite pe santierul hidrotehnic al constructiei unui pod.
Incepand cu luna decembrie 2012, cele 2 nave au ajuns in Turcia, unde, temporar, pe durata contractului, le-a fost schimbat pavilionul arborat cu cel turcesc.
S-au reintors in tara in 2014.
MIDIA 17 a fost activa pana in 2020, fiind apoi retrasa in parcul rece de la Sulina.
Si in prezent se afla tot la Sulina.

Caracteristicile navei:
– IMO: 8861278
– MMSI: 264900084
– Call sign: YP0152
– 1.500 tdw / 803 Gt
– Lungime: 60.30 m, latime: 11.30 m, pescaj maxim: 3.40 m
– propulsia este asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB 836BB, a cate 320 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August, Bucuresti / acestea sunt cuplate, printr-un sistem cardanic, la cate un propulsor de tip SCHOTTEL RUDDER PROPELLER cu rotire hidraulica 360 grade, fabricatie Finlanda
– viteza maxima: 5.5 Nd
– bunker combustibil: 24 t
– dotata initial cu 2 diesel-generatoare a cate 1,8 KW, 24 V CC / acestea au fost inlocuite ulterior cu un diesel-generator Perkins, de 32 KW, 400 V, 50 Hz CA
– Deschiderea pt descarcare si inchiderea pt incarcare se realizeaza cu ajutorul a 2 cilindri hidraulici situati in pupa, respectiv in prova magaziei de marfa. Acesti cilindri hidraulici sunt deserviti de o instalatie hidraulica ce lucreaza la presiuni de 250 bar si este de productie finlandeza.
– Ridicarea ancorelor se face cu 1 motor diesel de 45 CP

Contributors