Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OLTUL in 1937 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Cargoul OLTUL

A fost construit in 1920 la Richardson, Duck & Company Ltd / Anglia, numar de santier 664, pentru A/S D/S Dannebrog (C. K. Hansen), Copenhaga, numele original fiind DANSBORG.
In 1933 a fost cumparat de catre Romania – Prima Societate Nationala de Navigatie Maritima, Braila, numele fiindu-i schimbat in OLTUL, iar pavilionul schimbat cu cel romanesc.
In 1934 apare ca fiind in proprietatea Alex. Vlasov, Braila.
A navigat sub pavilion romanesc pana in 1941, cand a fost mutat pe o societate panameza detinuta de acelasi Alex. Vlasov – Dolphin Shipping Co. Inc. Numele i-a fost schimbat in ESMERALDA.
In 1942 a fost vandut catre Flota Mercante del Estado, Buenos Aires, numele fiindu-i schimbat in RIO DESADO.
O ultima schimbare de nume a avut loc in 1950, atunci cand cargoul a fost vandut Cie. Commercio de Nav., Rio de Janeiro. Noul nume a fost JAPERY.
A navigat sub acest nume pana in 1969, cand a fost vandut la fier vechi, fiind dezmembrat la Porto Alegre / Brazilia.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OLTUL – fotografie din anii ’30

Cateva caracteristici ale cargoului:
– lungime: 116 m, latime: 15,54 m, pescaj: 7,2 m
– Gross tonnage: 4.289 t
– propulsia era asigurata de catre o masina cu abur cu 3 cilindri, produsa de Blair & Co ltd / Anglia

– informatii nava: teesbuiltships.co.uk