Port-containerul REMO II (ex MURFATLAR) in prima jumatate a anilor 2000 – © John Sins
Cargoul MURFATLAR (1997-2017)
Constructia sa a inceput in iunie 1987 la Santierul Naval Tulcea, numar de santier 8138. A fost lansat la apa in cursul lunii noiembrie 1990.
Si aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Situatia financiara dezastruoasa in care aveau sa ajunga Romline Constanta si Navrom Constanta, cu nave arestate prin toate porturile lumii, a facut imposibila finantarea terminarii constructiei acestui cargou.
Acesta a ramas la stadiul de corp de nava, in Santierul Naval Tulcea. In acelasi santier si in acelasi stadiu se mai aflau inca 3 astfel de corpuri de nava, de 8.850 tdw: unul dintre ele ar fi trebuit sa se numeasca MONTEORU; celorlalte doua, nu am reusit sa le aflu numele romanesti pe care ar fi trebuit sa le poarte.
Cele 4 corpuri de nava au fost vandute in 1995 turcilor de la Faruk Urkmez (devenita ulterior Furtrans Denizcilik); au fost remorcate pana la santierul Naval din Tuzla/Turcia, unde au fost finalizate, ca nave port-container.
Fostul cargou MURFATLAR a fost finalizat in august 1997, noul nume fiind REMO II, pavilionul arborat fiind cel maltez.
De-a lungul timpului a apartinut, in general, unor companii turcesti, fiind inchiriat unor companii din Mexic, Cuba, Italia, Germania, si a purtat urmatoarele nume:
– REMO II (08.1997 – 10.1997)
– TMM COZUMEL (10.1997 – 01.1999)
– MELFI TORONTO (01.1999 – 08.2000)
– REMO II (08.2000 – 05.2003)
– MSC APOLLONIA (05.2003 – 08.2003)
– REMO II (08.2003 – 04.2008)
– NORDSTAR (04.2008 – 11.2010)
– GOLDEN ENDURANCE (11.2010 – 07.2017)
A navigat pana in 2017, cand a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Aliaga/Turcia in cursul lunii iulie 2017, fiind ulterior dezmembrat.
Port-containerul REMO II (ex MURFATLAR) la Lisabona/Portugalia, 11.10.2007 – foto: http://lmcshipsandthesea.blogspot.com/
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 130,87 m, latime: 17,74 m, pescaj: 8,09 m
– IMO: 9043110
– 8.558 tdw/ 6.459 Gt
– propulsia: un motor Wartsila, model 6R46 2SA, ce dezvolta 8.565 CP
– viteza maxima: 17 Nd
– bunker combustibil: 1.067 t
– 3 diesel generatoare: 2 x 450 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 2 macarale a cate 40 t SWL fiecare
– capacitate containere: 585 teu
Ultimele Comentarii