Impingatorul FILIASI 13, adus de catre ROVINARI 27 din parcul rece de la Chiciu mic, pentru a fi reactivat, 12.07.2010 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul FILIASI 13
A fost construit in 1985 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la jumatatea anilor 2000, apoi doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
A fost una dintre “piesele de rezistenta” ale Navrom Galati (vorbesc de impingatoarele nemodernizate), care a fost folosit aproape in continuu in perioada 1985-2016.
In acest interval de timp, a stat doar pentru perioade scurte in parcul rece de la Chiciu mic, fiind apoi reintrodus in exploatare.
In cei peste 30 de ani de activitate nu si-a schimbat aspectul exterior aproape deloc, doar culoarea cabinelor fiind schimbata cu una putin mai deschisa.
Impingatorul FILIASI 13 la iesirea din bazinul Docuri, Galati, 16.03.2012 – foto: Paul Ionescu
Impingatorul FILIASI 13 la Galati, 15.09.2012 – foto: Paul Ionescu
In 2011 a trecut printr-o reparatie capitala, la Navrom Shipyard Galati.
La data de 29.05.2015 a fost dus de catre impingatorul MERCUR 208 (ex GIURGIU 29), impreuna cu nava sora VALEA ALBA, in parcul rece de la Chiciu mic; nu a stat acolo prea mult, fiind reactivat in iulie 2015.
L-am vazut activ, cu cateva barje, pentru ultima data in februarie 2016. Ulterior a fost retras in bazinul Docuri, Galati, iar din august 2016 a fost mutat, definitiv, in parcul rece de la Cihiciu mic.
Din 2020 a fost scos la vanzare, insa pana in prezent (2023) nu a fost vandut. Se afla in continuare in parcul rece, insa, spre deosebire de alte nave de acolo, FILIASI 13 pare intreg (nu a fost descompletat de radare, instalatii de aer conditionat, etc).
Impingatorul FILIASI 13 la Galati, 4.03.2015 – galerie foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul FILIASI 13 la Galati, 14.05.2015 – foto: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,58 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000245
– MMSI: 264162096
– Call sign: YP2096
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK, licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati
Impingatoarele FILIASI 13 si VALEA ALBA, duse de catre MERCUR 208 (ex GIURGIU 29) catre parcul rece de la Chiciu mic, 29.05.2015 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul FILIASI 13 la Galati, in ultimele sale luni de activitate, 11.01.2016 – foto: Paul Ionescu
Ultimele Comentarii