Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 13, adus de catre ROVINARI 27 din parcul rece de la Chiciu mic, pentru a fi reactivat, 12.07.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul FILIASI 13

A fost construit in 1985 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la jumatatea anilor 2000, apoi doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
A fost una dintre “piesele de rezistenta” ale Navrom Galati (vorbesc de impingatoarele nemodernizate), care a fost folosit aproape in continuu in perioada 1985-2016.
In acest interval de timp, a stat doar pentru perioade scurte in parcul rece de la Chiciu mic, fiind apoi reintrodus in exploatare.
In cei peste 30 de ani de activitate nu si-a schimbat aspectul exterior aproape deloc, doar culoarea cabinelor fiind schimbata cu una putin mai deschisa.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 13 la iesirea din bazinul Docuri, Galati, 16.03.2012 – foto: Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 13 la Galati, 15.09.2012 – foto: Paul Ionescu

In 2011 a trecut printr-o reparatie capitala, la Navrom Shipyard Galati.
La data de 29.05.2015 a fost dus de catre impingatorul MERCUR 208 (ex GIURGIU 29), impreuna cu nava sora VALEA ALBA, in parcul rece de la Chiciu mic; nu a stat acolo prea mult, fiind reactivat in iulie 2015.
L-am vazut activ, cu cateva barje, pentru ultima data in februarie 2016. Ulterior a fost retras in bazinul Docuri, Galati, iar din august 2016 a fost mutat, definitiv, in parcul rece de la Cihiciu mic.
Din 2020 a fost scos la vanzare, insa pana in prezent (2023) nu a fost vandut. Se afla in continuare in parcul rece, insa, spre deosebire de alte nave de acolo, FILIASI 13 pare intreg (nu a fost descompletat de radare, instalatii de aer conditionat, etc).

Impingatorul FILIASI 13 la Galati, 4.03.2015 – galerie foto: Cristian Gregoretti

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 13 la Galati, 14.05.2015 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,58 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000245
– MMSI: 264162096
– Call sign: YP2096
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK, licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele FILIASI 13 si VALEA ALBA, duse de catre MERCUR 208 (ex GIURGIU 29) catre parcul rece de la Chiciu mic, 29.05.2015 – foto: Cristian Gregoretti

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 13 la Galati, in ultimele sale luni de activitate, 11.01.2016 – foto: Paul Ionescu

Contributors