Cargoul ASIM IMAMOGLU (ex MEDGIDIA) in anii ’90 – foto: Louis Bosschaart
Cargoul MEDGIDIA (1992-2011)
Constructia sa a inceput la ICNUT Tulcea inainte de 1989. A fost lansat la apa in cursul anului 1989.
Nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Desi finalizat in 1991, nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa-l preia in patrimoniul propriu.
Cargoul a fost vandut in 1992 unei companii turcesti. Incepand cu acest an, 1992, avea sa treaca doar pe la companii turcesti, arborand , in general, pavilionul turcesc. Doar intre ianuarie 2007 si august 2008 a arborat pavilionul panamez.
Iata si numele pe care le-a purtat incepand cu 1992:
– ASIM IMAMOGLU (1992-1999)
– NAZMI C (1999-2008)
– KOCA REIS (2008-2011)
In prima parte a anului 2006 s-a renuntat la cele doua barci de salvare din babord si tribord, fiindu-o montata una, cu lansare in pupa, ca la navele moderne.
Tot in cursul anului 2006 i-au fost inlaturate cranicile 2 si 4.
Pe 3 martie 2011, in timp ce se afla pe costa algeriana, la Annaba, un puternic incendiu a izbucnit in sala masini, acesta extinzandu-se apoi si la alte cabini. Incediul a fost stins dupa 3 ore. Cargoul a fost apoi remorcat pana la Tuzla, in Turcia.
Daunele provocate de incediu au fost considerate prea mari pentru ca nava sa mai fie reparata, aceasta fiind declarata “pierdere totala”.
A fost remorcata in cursul lunii noiembrie 2011 pana la Aliaga, unde a fost apoi dezmembrata.
Cargoul NAZMI C (ex MEDGIDIA) tranzitand Bosforul, undeva intre anii 2000 si 2004 – foto: Louis Bosschaart
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,86 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,08 m
– IMO: 9043108
– 8.700 tdw/ 6.039 Gt
– propulsia: un motor K6SZ52/105CL, licenta MAN, fabricat la ICM Resita ce dezvolta 6.120 CP; acesta antrena o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 1.067 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 264 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 112 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare
Cargoul NAZMI C (ex MEDGIDIA) in rada portului Istanbul, septembrie 2007 – foto: John Sins
Ultimele Comentarii