Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul CIMPIA TURZII, inceputul anilor ’90 – foto: Henk Kowenhoven

Cargoul CIMPIA TURZII (1990-2012)

Constructia sa a inceput la Tulcea in anul 1983, numar de santier N94. A fost lansat la apa in 1987, fiind finalizat in iulie 1990, cand a fost predat Navrom Constanta.
In martie 1993 a fost inchiriat unei companii grecesti – Balkanmar – la care se afla inchiriat si cargoul MIRASLAU, precum si alte doua cargouri noi – REGHIN si RISNOV.
La fel ca si alte nave care au fost inchiriate acestei companii, a primit un nume de stea / constelatie – REGULUS, pavilionul arborat fiind cel maltez.
La inceputul anului 1994 s-a reintors la Navrom, revenind la vechiul nume – CIMPIA TURZII, precum si la pavilionul romanesc.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul CIMPIA TURZII, Eemshaven/Olanda, 2.04.1991 – foto: shipspotting.com/ Frits Olinga

In cursul anului 1994 a fost inchiriat TSM Constanta, iar din august 1995 a fost inchiriat M.V. Fast Trans srl Constanta, o firma de apartament…. Numele i-a fost schimbat in TRINITY, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
A urmat “scenariul clasic”, cu acumularea de datorii. Cargoul avea sa fie arestat pe 25.05.1998 la Port Elizabeth/ Africa de Sud. A fost vandut la licitatie catre sfarsitul anului 1998, fiind adjudecat de catre Jasmine Maritime.
Dupa reparatii, in mai 1999, i-a fost schimbat numele in VANITY, pavilionul arborat fiind cel al St. Vincent&Grenadines, operatorul navei fiind SoCoMar, care mai avea in operare si alte foste cargouri romanesti din aceeasi clasa (ALBA, SATU MARE, HUSI, HAGIENI, VILCEA, LUGOJ).
Corpul i-a fost vopsit in rosu, cabinele in alb, iar cosul in galben, avand imprimat pe el simbolul Yin-Yang.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ANI (ex CIMPIA TURZII) tranzitand Bosforul – foto: Henk Kouwenhoven

Din ianuarie 2001 a revenit sub pavilion romanesc la Cosena srl Constanta, numele fiindu-i scurtat in ANI.
A continuat sa navige pentru Cosena pana in august 2006, cand a fost vandut in Ucraina. Numele i-a fost schimbat in DANIELA, pavilionul arborat fiind cel maltez. A fost operat de catre Pic Shipping Ltd Odessa, la care au ajuns si fostele cargouri romanesti COSTINESTI si HAGIENI.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ANI (ex CIMPIA TURZII) tranzitand Bosforul, 2005 – foto: Louis Bosschaart

In august 2011 i-a fost schimbat numele in DANIELLA.
Desi cea mai noua dintre cele 3 nave identice operate de catre Pic Shipping, a fost prima care a fost vanduta la fier vechi – probabil “calitatea” motorului si-a spus cuvantul ( era singura echipata cu MAN ICM Resita ).
A ajuns la Aliaga/Turcia pe 4.04.2012, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul DANIELA (ex CIMPIA TURZII) tranzitand Bosforul, 31.05.2008 – foto: shipspotting.com/Olaf Kuhnke

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,66 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 9014640
– Call sign: YQTT
– 8.890 tdw/ 6.036 Gt
– propulsia: un motor K6SZ52/105CL, licenta MAN, fabricat la ICM Resita ce dezvolta 6.120 CP; acesta antrena o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 1.100 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 264 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 112 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .