Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul FRIEDRICH ENGELS, 23.05.1944

Cargoul MAMAIA (1930-1991)

A fost construit in 1930 la Severnaya Sudoverfi Leningrad / URSS pentru flota sovietica, numele original fiind FRIEDRICH ENGELS.
In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial a efectuat mai multe voiaje, facand parte din asa numitele convoaie arctice, organizate de britanici si americani.
Scapat din bombardamentele razboiului, cargoul avea sa fie transferat in 1948 in Romania, drept contributie a partii sovietice la nou inffintata companie mixta SovRomTransport.
Numele i-a ramas acelasi – FRIEDRICH ENGELS – doar pavilionul arborat fiind cel romanesc.
Ca mai toate navele aduse de sovietici, si aceasta se afla intr-o stare deplorabila.
Din 1954, dupa desfiintarea SovROmTransport ajunge in patrimoniul nou infiintatei companii – Navrom Constanta.
In 1957 a intrat in reparatii capitale, fiindu-i inlocuita, de asemenea, si masina cu abur cu un motor diesel Sulzer, model 6TS48 de 1.800 CP.
In 1962 i-a fost schimbat numele in MAMAIA. A continuat sa fie folosit pana in 1975 cand a fost scos din serviciu.
A fost remorcat in anii ’80 la Santierul Naval Sulina, unde urma sa fie dezmembrat.
In 1991, ceea ce mai ramasese din cargou (corpul navei) s-a scufundat in bazinul Santierului Naval, in urma unei furtuni puternice. A fost ranfluat abia in 2007, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MAMAIA – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon

Cateva caracteristici ale cargoului:
– lungime: 114,40 m , latime: 14,85 m, pescaj maxim: 6,80 m
– IMO: 5218690
– Call sign: YQSD
– 5.428 tdw/ 3.972 Gt
– propulsia: o masina cu abur pana in 1957, cand a fost inlocuita cu un motor diesel Sulzer fabricat in Elvetia, model 6TS48, de 1.800 CP
– viteza maxima: 10,5 Nd
– bunker: 610 tone
– 3 diesel generatoare a cate 300 KW, 400V 50 HZ CA
– 5 magazii, 10 bigi a cate 5t SWL

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MAMAIA la Dartfort/Thames, 12.08.1968 – foto: www.shipspotting.com / Bobb Scott

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MAMAIA, Surrey Commercials Docks, Londra, 1.08.1970 – foto:  www.7seasvessels.com / Rick Cox

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Epava cargoului MAMAIA la Sulina, 2007 – foto: Romania Libera



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .