Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul VULCAN in constructie la Santierul Naval Galati, 1971 – foto Serviciul Referinte (https://www.facebook.com/bvauReferinte/)

Mineralierul VULCAN (1971-1999)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 591, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii mai 1971.
In anii ’80, odata cu intrarea in serviciu a cat mai multe mineraliere mari, din seria celor de 55.00 tdw si 65.000 tdw, mineralierele din aceasta clasa ( 12.500 tdw ) au inceput sa fie folosite la asa numitele alimbari, incarcand minereul de fier adus cu mineralierele mari de la Constanta si transportandu-l la Portul Mineralier Galati.
A ajuns in patrimoniul Petromin Constanta din 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 1993 a fost inchiriat initial Alexandros Dyron SA Constanta, apoi Ronav Group srl Constanta, impreuna cu alte 10 nave din patrimoniul Petromin.
Ce legatura exista intre Alexandros Dyron SA Constanta si Ronav Group srl Constanta e greu de spus; cert este ca, in Registrul Comertului, ambele figurau la aceeasi adresa: Str. Granicerului 8 C, Constanta.
In timp s-a derulat “scenariul clasic”, atat de cunoscut in randul acestor “companii private” de shipping: echipaje neplatite, datorii , etc, etc.
Pe 14.09.1997 Petromin a retras toate navele din contractul cu Ronav Group srl. Motivul principal era legat de neplata chiriei pentru cele 11 nave (valoarea chiriilor restante se ridica la peste 1 milion USD) si restantele la achitarea salariilor navigatorilor ( in mai 1997, numai pentru TIRGU SECUIESC, restantele salariale se ridicau la 60.000 USD).
In urma Alexandros Dyron SA a ramas o “gaura” la Bancorex de 417.741 USD, iar in urma Ronav Group srl o alta “gaura” de 381.200 USD, conform listei publicate de catre AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care nu au fost si nu vor mai fi achitati niciodata!
Dupa retragere, mineralierul VULCAN nu a mai fost folosit, avand actele expirate. A fost tras in dana dubla, cu petrolierul CRISANA, in Constanta Sud-Agigea.
Avea sa mai stea acolo vreme de 2 ani.
In 1999 a fost vandut la fier vechi. Pretul de vanzare,la licitatia organizata in mai 1999, a pornit de la 650.000 USD. Toate cele 10 nave scoase la licitatie in mai 1999 au fost adjudecate de turci, fiind taiate la Aliaga.
Mineralierul VULCAN a fost remorcat cu destinatia Aliaga/Turcia, unde a ajuns pe 26.06.1999, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul VULCAN – colectia marinarii.ro © – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 148,72 m, latime: 19,75 m, pescaj: 7,93 m
– IMO: 7114862
– Call sign: YQAV
– 12.548 tdw/ 9.557 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A. – Poznan, model 6RD68, ce dezvolta 7.200 CP
– viteza maxima: 12,5 Nd
– bunker: 1.600 tone
– 3 diesel generatoare a cate 320 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 5 magazii / 5 guri magazii
– nave surori: PETROSENI, ANINA, CUGIR, URICANI, ROVINARI, MUSCEL, CIMPULUNG, CALAN, AGNITA

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul VULCAN in cimitirul de nave de la Aliaga/Turcia, 28.06.1999 – foto: wellandcanal.ca / Selim San