Mineralierul DUNAREA – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon
Mineralierul DUNAREA (1967-1994)
A fost construit la Hitachi Zosen Innoshima / Japonia, numar de santier 4.094, fiind livrat Navrom Constanta in august 1967.
L-am vazut de nenumarate ori in anii ’80 pe Dunare, la Galati, cand venea incarcat cu minereu de fier pentru combinat.
In 1990 a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii – Petromin Constanta, in urma procesului de reorganizare a Navrom Constanta.
A navigat pana in cursul anului 1994, cand s-a hotarat vanzarea sa la fier vechi, impreuna cu alte mineraliere care apartinusera Petromin.
A ajuns la Aliaga/Turcia pe 12.12.1994, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 181,10 m, latime: 24,86 m, pescaj: 9,87 m
– IMO: 6713439
– Call sign: YQAF
– 25.815 tdw/ 16.591 Gt
– propulsia: un motor Burmeister & Wain, model 774-VT2BF-160, fabricat la Hitachi Zosen Osaka, ce dezvolta 11.500 CP
– viteza maxima: 16.20 Nd
– bunker: 2.200 tone
– 3 diesel generatoare a cate 240 KW, 380V 50 HZ CA
– nr. magazii: 3 / nr. guri magazii: 6
– nave surori: RESITA, HUNEDOARA, LUPENI, CARPATI, BUCEGI, OLTUL, MARAMURES
Ultimele Comentarii