Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul HOREZU in Olanda, anii ’80 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul HOREZU (1981-2012)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1197, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii septembrie 1981.
A navigat pentru Navrom Constanta pana in 1990, cand a fost transferat la Romline, in urma procesului de reorganizare a Navrom Constanta.
Incepand cu data de 8.09.1993 a fost inchiriat pe o perioada de 5 ani (contract de bare boat) Conav J&T Shipping srl Constanta, ce avea sa ramana in istorie ca “prima companie privata de shipping din Romania”, patronata de catre CLC Ion Jercan si de catre ofiterul de marina in rezerva Anton Mangiurea. Tot la Conav avea sa ajunga si nava sora, COSTINESTI.
De asemenea, Conav inchiriase anterior de Navrom Constanta si 2 cargouri de 4.800 tdw, ZIMNICEA si ROMANATI (ex SEGARCEA), precum si mineralierul PIONIERUL de la Petromin Constanta.
In 1993, Anton Mangiurea s-a retras din aceasta asociere, cesionand partile sociale detinute, fratelui lui Ion Jercan, Gheorghe Jercan.
Cu timpul s-a ajuns la ceea ce avea sa devina “o moda” in randul acestor “firme de apartament”: imprumuturi “neperformante” luate de la Bancorex, chipurile pentru repararea si retehnologizarea navelor, intarzieri la plata drepturilor salariale ale echipajelor, intarzieri la plata chiriei catre companiile Navrom, Romline si Petromin, aprovizionarea greoaie a navelor cu cele necesare…
Cateva informatii despre cargoul HOREZU, din perioada 1993-1994, perioada in care a activat atat la Romline cat si la Conav, pot fi gasite in cartea “Comandantul de cursa lunga” – Nicolae C. Dinu, scrisa pe baza insemnarilor CLC Florea Simion, care a activat pe diverse nave din fosta noastra flota comerciala maritima, pentru mai bine de 40 de ani.
Informatiile din aceasta carte confirma cele spuse anterior, referitor la aprovizionarea greoaie cu cele necesare , precum si intarzierile la plata drepturilor salariale ale echipajelor de catre Conav.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SANHOPE (ex HOREZU) la Istanbul/Turcia, 21.09.2004 – foto: www.shipspotting.com / Adrian Ford

Falimentul Conav J&T a fost cerut de catre Petromin in incercarea de recuperare a datoriilor pe care Conav le avea catre aceasta (datoriile din chirii neplatite pentru mineralierul PIONIERUL depaseau 100.000 USD).
In urma Conav J&T a ramas o “gaura” la Bancorex de 2,66 milioane USD, conform listei publicate de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care, clar, nu vor mai fi recuperati niciodata…
Bineinteles, nici in acest caz nimeni nu a fost gasit vinovat… Ulterior falimentlui Conav, Ion Jercan a fost numit director general la Departamentul Transporturi Navale Maritime, Fluviale si pe Cai Navigabile din cadrul Ministerului Transporturilor…
Un raport din 1996 lista cargoul HOREZU ca valorand undeva intre 1,5 si 1,8 milioane USD.
Cele doua cargouri, HOREZU si COSTINESTI, au fost retrase din operarea Conav in cursul anului 1998, pe fondul datoriilor Conav.
Cargoul HOREZU se afla arestat in rada portului Elefsis / Grecia, din prima jumatate a anului 1998.
Si avea sa ramana acolo ani buni, Romline nereusind sa-l elibereze din arest din lipsa de fonduri.
La bordul cargoului avea sa ramana doar un echipaj de siguranta, si acela, ajungand in timp, sa traiasca din mila publica…

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul AL MANAL (ex HOREZU) in reparatii la Santierul Naval Midia, 7.11.2009 – foto: www.shipspotting.com / MAHMOUD SHD

Incepand cu noiembrie 1998, Romline a tinut mai multe runde de licitatie pentru vanzarea mai multor nave arestate, printre care si HOREZU, in incercarea de a recupera din datorii si de a opri pierderile generate de catre aceste nave arestate; desi majoritatea navelor au fost vandute, cargoul HOREZU a ramas in continuare arestat la Elefsis.
In octombrie 2003, o furtuna l-a smuls din zona in care era ancorat, esuandu-l. Incidentul nu a produs pagube materiale, cargoul fiind apoi dezesuat si ancorat in rada portului Elefsis.
Cargoul a fost vandut de abia la sfarsitul anului 2003. A fost cumparat de catre Transocean Services srl Constanta. Numele i-a fost schimbat, temporar, in HOPE I, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez.
A fost reparat, fiind revopsit in culorile specifice Transocean: corpul in rosu, suprastructura in alb. La finalizarea reparatiilor, in aprilie 2004, numele i-a fost schimbat in SANHOPE, pavilionul arborat ramanand cel panamez. A fost inregistrat pe o subsidiara liberiana – Rutland Holding.
Cargoul arata identic cu “celalalt SUN”, adica SUNCRIS (ex BUSTENI); singura diferenta era acea litera pe cosul rosu: la SANHOPE era R (de la Rutland), in timp cela SUNCRIS erau literele NHM.
In decembrie 2008 a fost vandut Zahra Maritime Services CO din Siria, la care ajunsesera si fostele cargouri romanesti HIRSOVA si CALUGARENI. Numele i-a fost schimbat in AL MANAL, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al St. Kitts & Nevis.
In octombrie-noiembrie 2009 a trecut printr-o reparatie capitala la Santierul Naval Midia, apoi si-a reluat activitatea.
Din mai 2011, pavilionul arborat a fost schimbat cu cel tanzanian.
Indiferent de numele pe care le-a purtat, a fost o prezenta constanta in portul Constanta.
A navigat pana in martie 2012, cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Mumbai/India, unde a ajuns la data de 5.04.2012, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul AL MANAL (ex HOREZU) , sala masini, 25.11.2009 – foto: www.shipspotting.com / MAHMOUD SHD

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,74 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 8033429
– Call sign: YQKG
– 8.750 tdw/ 6.136 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 1.131 tone
– 3 diesel generatoare a cate 250 KW, 400 V, 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .