In prim plan, epava impingatorului FILIASI 6 la Giurgiu, pe Canalul Plantelor, 19.05.2007 – © www.kilometrul493.ro (aceasta pagina nu mai exista in prezent)
Impingatorul FILIASI 6
A fost construit in 1983 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Giurgiu.
Ca si alte impingatoare din aceasta serie, care au apartinut Giurgiu Nav (FILIASI 2, FILIASI 4 si FILIASI 8), avea numele scris, atat in babord, cat si in tribord, cu niste caractere mai mici decat la celelalte impingatoare din serie.
A ramas la Giurgiu Nav si dupa 1991, an in care a avut loc reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom.
In cursul anului 1990 s-a scufundat la Giurgiu, in dana atelier flotant (multumim pentru informatie utilizatorului Emilia Navala).
A fost ranfluat ulterior de catre SC Ardamcos SA Constanta.
A fost adus apoi pe Canalul Plantelor la Giurgiu, insa nu a mai fost reparat, fiind folosit ca donor de piese pentru a mentine functionale alte impingatoare de acest tip.
In 2007 arata ca o veritabila epava.
A sfarsit alaturi de majoritatea epavelor de pe Canalul Plantelor, care au fost dezmembrate chiar acolo, in 2010.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,52 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati
Ultimele Comentarii