Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TK ROTTERDAM (ex GAESTI), Hoek van Holland, 29.04.2015 – foto:shipspotting.com/Pilot Frans

Cargoul GAESTI (2001-2019)

Constructia sa a inceput la Santierul Naval Braila in iunie 1987, numar de santier 1300. A fost lansat la apa in august 1989.
Din pacate aceasta nava nu a mai apucat sa navige sub pavilion romanesc…
Dupa 1990, nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa preia nava in patrimoniul propriu.
Santierul Naval Braila a reusit sa gaseasca un cumparator abia in 2001. Cargoul a fost finalizat in mai 2001 si vandut turcilor de la Bogazici Denizcilik.
Numele i-a fost schimbat in TK ROTTERDAM, pavilionul arborat initial fiind cel turcesc, pentru ca, dupa o luna, in iunie 2001, sa fie schimbat cu cel maltez.
In aprilie 2005 a fost vandut turcilor de la Bora Denizcilik, numele fiindu-i schimbat in ARAS, iar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez. Din noiembrie 2008 a arborat pavilionul liberian.
In februarie 2012 a fost revandut, tot in Turcia, catre Pasific Gemi Islatmeciligi. A revenit la vechiul nume – TK ROTTERDAM, pavilionul arborat ramanand cel liberian.
Am avut ocazia sa-l vad la Galati, purtand acest ultim nume, in septembrie 2015.
Existenta sa pe marile si oceanele lumii avea sa se incheie in iulie 2019, cand a fost vandut la fier vechi, dupa doar 18 ani de activitate. Probabil uzura morala, daca e sa luam in calcul anii de inactivitate din Santierul Naval Braila, precum si “performantele” propulsorului MAN Resita si-au spus cuvantul….
A fost scos pe uscat la Aliaga/Turcia pe 19.07.2019, in prezent fiind in curs de dezmembrare.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ARAS (ex GAESTI) tranzitand Bosforul in iulie 2006 – foto: Louis Bosschaart

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,86 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 9045613
– 8.861 tdw/ 6.036 Gt
– propulsia: un motor K6SZ52/105CL, licenta MAN, fabricat la ICM Resita ce dezvolta 6.150 CP; acesta antrena o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15,6 Nd
– bunker: 1.067 tone
– 5 diesel generatoare: 3 x 264 KW, 400V 50 HZ CA, 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .