Cargoul GOSTINU, 10.05.1991, River Eems – foto: shipspotting.com/Frits Olinga
Cargoul GOSTINU (1982-2012)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 707, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1982.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta in 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 24 martie 1994 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Navlomar Bucuresti, impreuna cu nava sora, FILARET. Durata contractului era de 5 ani.
Numele cargoului a fost schimbat in FAIRWIND, pavilionul arborat ramanand cel romanesc. In realitate, cargourile au fost operate de catre filiala din Grecia a Navlomar.
Ceea ce a urmat e “scenariul clasic” al acelor ani: aprovizionarea cu intarziere a navelor cu piese de schimb si alimente, acumularea treptata a datoriilor care ducea la arestarea navelor prin diverse porturi, echipaje tinute cu lunile la bordul navelor, neplatite…
Romline a retras cele de cargouri din contractul cu Navlomar in noiembrie 1997 din cauza restantelor la plata chiriilor, care in acel moment se ridicau la 500.000 USD, la care se adaugau si alte datorii de aproximativ 1 milion de dolari facute de Navlomar in contul celor doua cargouri.
Cargoul a continuat sa fie operat direct de catre Romline. In iulie 1999 i-a fost schimbat numele in LISA M, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Numai ca Romline Constanta era deja falimentara, fara a mai avea posibilitatea intretinerii navelor ramase in patrimoniu sau plata echipajelor si a taxelor portuare. Majoritatea navelor ajunsesera sa zaca arestate prin diverse porturi ale lumii, cu echipajele infometate, neplatite de zeci de luni.
Cargoul LISA M a fost arestat in octombrie 2000 in Turcia, la Nemrut Bay. Si avea sa ramana acolo mult si bine… In ianuarie 2001, valoarea datoriilor cargoului LISA M se ridica la 400.000 USD.
In martie 2001, Oficiul pentru Recuperarea Creantelor Bancare a scos la licitatie nava LISA M, pretul de pornire fiind de 423.750 USD. Insa nimeni nu a fost interesat de nava.
Cargoul a fost in cele din urma executat silit de catre autoritatile din Turcia in mai 2002, fiind adjudecat de catre o companie greceasca pentru 380.000 USD.
Numele i-a fost schimbat in ASSOS, pavilionul arborat fiind cel cambodgian. A fost dus la Pireu pentru reparatii. La finalizarea acestora, in septembrie 2002, numele i-a fost schimbat in MARS, pavilionul arborat fiind cel liberian.
Cargoul ASSOS (ex GOSTINU) in santierul naval Perama/Pireu, 2002 – foto: shipspotting.com/peter j. fitzpatrick
In decembrie 2003 a fost vandut turcilor de la Asli Deniz Tasimaciligi. Numele i-a fost schimbat in ATIL, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel slovac. I-au fost eliminate cele 4 cranice, iar cabinile i-au fost modificate ( practic, a fost taiat tot din cabini, din spatele barcilor de salvare pana la nivelul puntii principale)
In martie 2005 i-a fost schimbat numele in ORHAN AYANOGLU, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez.
A navigat pana in februarie 2012, cand a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Chittagong/Bangladesh pe 10 martie 2012, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul ORHAN AYANOGLU (ex GOSTINU) tranzitand Bosforul in 2006 – foto: Louis Bosschaart
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,78 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 8218756
– Call sign: YQKV
– 8.850 tdw/ 6.127 Gt
– propulsia: un motor fabricat la ICM Resita – licenta MAN, model 6L52/55A, motor ce dezvolta 6.000 CP; acesta antrena o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 657 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 200 KW, 400V 50 HZ CA fiecare si 1 x 400 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii